Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnade 1D:or

Produkter
(logga in för att koppla)

ludde_t

Ny medlem
Tjena!

Är på jakt efter en begagnad 1D till ett hyfssat pris. Trakasserar de lokala fotohandlarna i Lund utan framgång..

Någon som har tipps på vem som får in mycket begagnat (skall köpa till hobby företaget så vill helst inte köpa privat utan med mellanhand)?

En butik i Lund sa att de haft inne två 1D som gått för 10.000 st, låter galet.. Hade blivit överlycklig om man fått en till det priset..

Vettigt pris tode vara c.a 20´ i bra skicka eller vad säger ni?

Tack på förhand!

ludde_t skrev:
En butik i Lund sa att de haft inne två 1D som gått för 10.000 st, låter galet.. Hade blivit överlycklig om man fått en till det priset..

Det beror väl på. Hårt presskörd utan service, nja....

Ja de borde ligga på 20 000 i vettigt skick. Men man kan säkert hitta både billigare och dyra. I höst lär det nog komma ut en del.

Såg en 1D för 47 000 danska i Köpenhamn sommaren 2002...

ludde_t skrev:
Tjena!

Är på jakt efter en begagnad 1D till ett hyfssat pris. Trakasserar de lokala fotohandlarna i Lund utan framgång..

Någon som har tipps på vem som får in mycket begagnat (skall köpa till hobby företaget så vill helst inte köpa privat utan med mellanhand)?

Tack på förhand!

**

Ja på butik så låter för billigt med 10000,-sek just nu ja,,
Privat så går den nog att hitta för ca 3000,-sek under 20000,-sek.

Jag upplever att det finns måånga fler att hitta i Norge just nu, gäller också 10D. Faktiskt till ibland så pass låga priser att det kan löna sig för en med svensk krona!!
Jag så i höstas och mitt i vintern 1d,or för 18000,-nok,,, och det var då det.
10D säljes ofta "där borta" privat för runt 10000,- inkl v,grepp....

Jag är också sugen på just 1d men väntar och sparar en stund till eftersom behovet inte är tryckande. Om man inte hittar den i fint skick för din nämnda slant såklart:)!

Mvh niclas.

ANNONS