Annons

Begagnad macbook pro, pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

benjamineidem

Avslutat medlemskap
Hej,

Skall sälja min macbook pro från oktober 2006.
Jag har kollat på blocket men inte hittat någon likadan.

Specifikationerna är:

100 gb HD
256mb grafikminne
15,4 tum skärm
2,16 ghz Intel core duo (inte core 2 duo alltså, så ingen missar detta :D)
2 gb ram minne

Batteriet är typ helt dött.

Någon som har kolla på vad begagnat priset skulle vara på den? Ska sälja den till min pappas kompis och vill inte ta något överpris.

Mvh
Benjamin

Man kan kolla på www.mac2sell.net där din dator skulle hamna strax under 5000 kr, inkl moms. Fast då får man räkna bort ett nytt batteri, som väl ligger runt en tusenlapp. Och personligen tycker jag att Mac2sell ofta ligger lite högt.

Man kan kolla på www.mac2sell.net där din dator skulle hamna strax under 5000 kr, inkl moms. Fast då får man räkna bort ett nytt batteri, som väl ligger runt en tusenlapp. Och personligen tycker jag att Mac2sell ofta ligger lite högt.

Tack för svar, så 3800 :- kanske? Köper han nytt batteri via apple så ligger det på 1400, alltså 5200:- allt som allt, men då har han ju helt helt nytt batteri också.?

Jag tycker att man kan se det på andra hållet. Hur mycket skulle man själv vara beredd att betala? Den kan inte ta mer än 2GB RAM och en ny 13" är ju bättre på alla punkter. Dessutom finns det ju flera modeller därimellan. Jag tycker inte den är värd mer än 2000:- max 2500:-

M

Jag tycker att man kan se det på andra hållet. Hur mycket skulle man själv vara beredd att betala? Den kan inte ta mer än 2GB RAM och en ny 13" är ju bättre på alla punkter. Dessutom finns det ju flera modeller därimellan. Jag tycker inte den är värd mer än 2000:- max 2500:-

M

Det beror ju iofs på hur mycket skärmstorleken betyder. 2 gb ram är tillräckligt för det han skall ha den till

Nu har det dykt upp 2 likadan på blocket, 4000 och 4900, den för 4900 har större hårddisk, och den för 4000 har ny superdrive och tangentbord. Båda har dött batteri.

Så vad tycker ni? 3500 kanske? det kan väl knappast vara överpris.?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto