Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnad eller ny?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sickboy

Aktiv medlem
Sitter här med min lilla kompakt kamera och dreglar över alla fina systemkameror som många har,, Min fråga är ( eftersom jag är nybörjare ) Ska jag satsa på en begagnad dyare modell eller en ny "billig" mellan 7000-10 000kr, i sådana fall vilken? SNÄLLA kom med förslag.!
 
japp en Canon 350D ska du ha med den budgeten!
Finns inget alternativ egentligen, möjligtvis en Nikon D50 eller D70 eller vad dom nu heter...
Jag har personligen ingen som helst erfarenhet av Nikon, har inte ens hållit i en Nikon i hela mitt liv så jag ska inte säga att dom är sämre. Dock kan jag av egen erfarenhet säga att 350D är en mkt kompetent kamera, gör nog ingen besviken rent fotto mässigt.

Bara besök en fotoaffär, kolla några du trivs med, vill du ha mer kött på benen innan affär så kan du fråga här i forumet när du har valt ut några kameror.
 
dumbo skrev:
Säger vem?
Bäst för vem?

;-)

Exakt.

Svårt att säga vad som är bäst för varje individ.
Ett tips är att själv prova de DSLR som ligger i det segmentet och själv bilda sig en uppfattning.

Och sen kan inte säga att 350D är bäst när man inte ens testat de andra kamerorna, för min del tyckte jag D70 kändes oerhört mycket bättre för mig och betydligt gedignare.
 
Det framgår inte om det är analogt eller digitalt du är ute efter i ditt inlägg. Köper du begagnat och manuellt analogt kan du få en rätt omfattande utrustning samt en riktigt sjyst skanner för de slantarna.

Några exempel:
Canon AE-1 program + canon fd 50mm f/1.8 : 385:-
Canon fd 50mm f/1.4: 500:-
Canon fd 24mm f/2.0: 800:-
Canon fd 85mm f/1.8: 800:-