Annons

Begagnad 550EX???

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersJ

Ny medlem
Jag har sökt med ljus och lykta efter begagnade 550EX, men kan inte hitta några. Är det någon som har tips på var jag kan finna denna blixt, begagnad???

Tack på förhand!!!
 
Bilxt är det som jag är mest sleptisk till när det gäller begagnad. De är känsligare än annan proffsutrustning. Ändå köpte jag båda mina 550 EX begagna, en från scandinavianphoto och en från en fotograf. Den senare visade sig ha haft läckande batterier men var väl städad när jag köpte den. Men batterisyran fanns på insidan och käkade upp ett kretskort som kostade 1800 att byta.

Såg att scandinavian sänkt priset på nya från 5500 till 4500 :) Men ändå riktigt mycket pengar.
 
Beställ den från Usa. Där är den bra mycket billigare än i Sverige. Kostade ca 330 dollar med frakt och allt. Jag fick min igår och det tog ca 14 dagar från det att dom postade den. Jag sökte på www.ebay.com och köpte den av www.pickacamera.com
 
Tack skall ni ha, men jag skall nog försöka få tag på en begagnad i alla fall. Av ekonomiska skäl. Men visst det är precis som ni säger det kan ju bli dyrt om det är något som felar.
 
AndersJ skrev:
Tack skall ni ha, men jag skall nog försöka få tag på en begagnad i alla fall. Av ekonomiska skäl. Men visst det är precis som ni säger det kan ju bli dyrt om det är något som felar.

Varför inte sikta in sig på en ny Sigma 500 istället? Den är motsvarande Canons 550EX men betydligt billigare och precis lika bra, till mycket lägre pris.


(som själv har en Sigma 500 i siktet..)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.