Annons

Beautydish för cirka 110 spänn.

Produkter
(logga in för att koppla)

dalys

Avslutat medlemskap
Jag var på bauhaus och införskaffade två plastfat som skall stå under krukor för att bygga en beautydish. Kostnaden för båda faten var 110 spänn. Bilderna får tala för sig själva.

beautyringflashdish1.jpg

beautyringflashdish2.jpg

beautyringflashdish3.jpg

beautyringflashdish4.jpg

beautyringflashdish5.jpg

beautyringflashdish6.jpg

beautyringflashdish7.jpg

beautyringflashdish8.jpg

beautyringflashdish9.jpg

beautyringflashdish10.jpg

beautyringflashdish11.jpg

beautyringflashdish12.jpg

beautyringflashdish13.jpg

beautyringflashdish14.jpg

beautyringflashdish15.jpg

beautyringflashdish16.jpg

beautyringflashdish17.jpg

beautyringflashdish18.jpg



Och så här snygg blir man i ljuset.
beautyringflashdish19.jpg



Ska spraymåla den stora skivan med vit färg och lägga på ett lager folie till på den lilla skivan. Man ser på näst sista bilden vart folien har fallit bort.

Det stora fatet är 51cm i ytterdiameter och det lilla, efter modifiering, har en diameter på 28cm.
 
dalys skrev:
Jag var på bauhaus och införskaffade två plastfat som skall stå under krukor för att bygga en beautydish. Kostnaden för båda faten var 110 spänn. Bilderna får tala för sig själva.

beautyringflashdish1.jpg

beautyringflashdish2.jpg

beautyringflashdish3.jpg

beautyringflashdish4.jpg

beautyringflashdish5.jpg

beautyringflashdish6.jpg

beautyringflashdish7.jpg

beautyringflashdish8.jpg

beautyringflashdish9.jpg

beautyringflashdish10.jpg

beautyringflashdish11.jpg

beautyringflashdish12.jpg

beautyringflashdish13.jpg

beautyringflashdish14.jpg

beautyringflashdish15.jpg

beautyringflashdish16.jpg

beautyringflashdish17.jpg

beautyringflashdish18.jpg



Och så här snygg blir man i ljuset.
beautyringflashdish19.jpg



Ska spraymåla den stora skivan med vit färg och lägga på ett lager folie till på den lilla skivan. Man ser på näst sista bilden vart folien har fallit bort.

Det stora fatet är 51cm i ytterdiameter och det lilla, efter modifiering, har en diameter på 28cm.

men titta, bland de bästa resultaten jag sett för hemmabyggda ringar.

Använder du två blixtar?

I en bild har du kopplat ihop två blixar, men i de senare bilderna ser ut att bara vara en blixt.

Kan vi få se lite fler bilder ?
 
Re: Re: Beautydish för cirka 110 spänn.

ondjultomte skrev:
men titta, bland de bästa resultaten jag sett för hemmabyggda ringar.

Använder du två blixtar?

I en bild har du kopplat ihop två blixar, men i de senare bilderna ser ut att bara vara en blixt.

Kan vi få se lite fler bilder ?

Jag använder bara en blixt. Det verkar vara tillräckligt med ljus för inomhusporträtt i alla fall. När jag testkörde hade jag blixten på 1/8.

Ska fixa lite fler bilder så småning om. Något speciellt du vill se? :)
 
snyggt!
var fick du idén ifrån?

håller själv på med min ringblixt men det går inget vidare .. erhm.
 
Vad i halva friden betyder "beautydish"? Börjar det inte bli lite väl mycket fåniga engelska uttryck inom foto? :-(
 
Börjar??? En beautydish är samma sak som en softlight reflector hos profoto. Två benämningar av samma sak pss som bouncer och softbox. Tror inte nåt av namnen är speciellt nya. Men fåniga inlägg på fotosidan råder det ingen brist på iaf.

/JR
 
Galtar skrev:
Börjar??? En beautydish är samma sak som en softlight reflector hos profoto. Två benämningar av samma sak pss som bouncer och softbox. Tror inte nåt av namnen är speciellt nya. Men fåniga inlägg på fotosidan råder det ingen brist på iaf.

/JR

Fast å andra sidan så finns det vad jag vet egentligen en skillnad mellan bouncer och softbox fast de används som synonymer i vardagen. I den ena lyser blixten bakåt mot reflektorn och studsar ut ljuset innan det smetas ut av den vita duken och i den andra lyser blixten framåt och smetas ut av duken direkt.
Fåniga inlägg? Är inte det såna inlägg där man beskyller andra inlägg för att vara fåniga?
 
Om ett inlägg är fånigt beror helt på vem som skriver det =D. frågade fö en representant för profoto hur det egentligen låg till med softboxar o bouncrar och han påstod iaf att det var samma sak.

/JR
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.