ANNONS
Annons

Beauty Retouching - Ny Bok!

Produkter
(logga in för att koppla)

abatarphoto

Aktiv medlem
Hejsan
vill ni bli lika bra på bildbehandling av porträtt som vår egen Guru, Crihstel Eldrim här på Fotosidan, så kolla in internetsiten med en annan Guru vid namn Suzette Troche-Stapp.

Hon har kommit ut med en bok
"The Glitterguru on Photoshop: From Concept to Cool"
På denna sida finns ett helt kapitel ur boken att ladda ner på hela
37 sidor

Startsidan av henne finner ni här

Jag tycker det ser väldigt plastigt och onaturligt ut...inte alls i min smak...inte som jag vill att porträtt ska se ut.

Christel är bra på att måla, därför är hennes retuscherande i särklass. Har inte med någon särskild teknik att göra utan personlig talang.

Har man sett hennes pixelmålningar gjorda i Painter så vet man att bara en bok inte räcker.

Fast, tränar man blir man så klart bättre än vad man var. Bli lika bra är dock en annan femma.

Sedan handlar all modellretusch inte bara om airbrush och brusreducerande program.

Jag förvånas ofta över hur många tjejer som ber mig skapa bilder med målerisk retusch, jag vägrar alltid, inte bara för att jag inte är bra på det utan för att det inte är min stil. Jag är ute efter retusch som efterliknar en bra modellsminkning.

Tycker layouten på den där boken verka stinka. Ser mer ut som nåt som Veckorevyn skulle skicka med som gratisbilaga.

Tack!

Tack för länken. Intressant. Gläfsig layout, men vadå, hennes tekniker är klart användbara....

/Mattsen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar