Annons

BBC Wildlife Magazine??

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Jag har prenumererat på tidningen FOTO under en tid, men tycker inte den längre ger mig speciellt mycket. Allt för mycket teknik och alldeles för lite om natur-/djurfotografering. Har även köpt enstaka nummer av andra magasine, som tex Camera Natura och Photolife. Den förstnämnda är trevlig, men utkommer inte med mer än 4 nr/år (har jag för mig). Och är kanske heller inte riktigt vad jag söker ändå.

Nu har jag dock insett att det finns ett magasine som heter "BBC Wildlife Magazine" som verkar ganska intressant. Är det någon som känner till den? Hur är upplägget i den? Hur är bilderna?


Ett annat magasine som jag också "upptäckt" nyligen är "Wildlife Conservation Magazine". Hur är denna jämfört med den ovan nämnda "BBC Wildlife"?
 
Vill bara nämna www.outdoorphotographer.com troligtvis världens största naturfototidning och med frakt kostar den ca 250 kr per år (12 nr?) väldigt billigt. En annan intresant tidning är Outdoor Photography, en engelsk tidning som är rätt okej. Båda tidningarna finns där de säljer tidningar (de större).

De andra tidningarna har jag bländrat i men kommer inte ihåg så mycket av dem, men det är ju bara att köpa ett lösnr och testa, BBC lär ju vara av hög klass.

MVH

Omar Brännström
http://sydnet.net/omar
 
Tackar Omar!

Outdoorphotographer känner jag till, men har inte bläddrat i den. Jag har dock fått intrycket (bland annat efter att ha sett deras hemsida) att tidningen är ganska fullproppad med reklam och teknik. Men jag kan ha fel förstås.

Jag får se om jag kan få tag på ett exemplar av den..finns nämligen inte där jag bor. Men Omar, kanske du skulle kunna köpa och skicka ned senaste numret av Outdoorphotographer till mig (om den nu finns att få tag på "över disk" där du bor)? Själklart ska du i så fall få betalt för utlägget! :=)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.