pelle.bo
Aktiv medlem
Söker tips och idéer för att få batteriet till min A7r II att räcka längre. Mycket nöjd med kameran men grymt besviken över den dåliga batteritiden.....Sony borde skickat med fem extra batterier istället för ett. Var medveten om att de var klena men inte SÅ pass. Fotar annars med min Canon 5D mark III och var väl inte riktigt beredd på att spegellös kamera verkar dra mer. Har än så länge provat detta:
- EVF är så ljus och klar så att jag med lätthet kunde sätta den på lägsta ljusnivån och ändå se bra.
- skärmen har jag också sänkt ljusnivån på.
- flygplansläge är på.
- förfokus är avstängd.
- kameran stänger ner efter 10 sekunder vid inaktivitet.
Vad mer kan man göra? Trots detta suger kameran ur batteriet på nolltid:-(
Funderar på att skaffa en batteribank att ha med i väskan men kan inte hitta någon som verkar kraftig och laddar hyfsat snabbt.
Någon som har tips och förslag för att slippa byta batteri många gånger under en fotorunda?
Pelle
- EVF är så ljus och klar så att jag med lätthet kunde sätta den på lägsta ljusnivån och ändå se bra.
- skärmen har jag också sänkt ljusnivån på.
- flygplansläge är på.
- förfokus är avstängd.
- kameran stänger ner efter 10 sekunder vid inaktivitet.
Vad mer kan man göra? Trots detta suger kameran ur batteriet på nolltid:-(
Funderar på att skaffa en batteribank att ha med i väskan men kan inte hitta någon som verkar kraftig och laddar hyfsat snabbt.
Någon som har tips och förslag för att slippa byta batteri många gånger under en fotorunda?
Pelle
Senast redigerad av en moderator: