Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batteripack D40
- Trådstartare Jonas G
- Start datum
Jonas G
Aktiv medlem
mrkgrd skrev:
Hittade ett Hähnel Batterigrepp Nikon D40 på Japanphoto.se. Om det är bra grejer eller ej vågar jag inte svara på.
OK Tackar!
Ska kolla på de.
Mvh Jonas
kevlah
Ny medlem
Jonas G
Aktiv medlem
Highbeam skrev:
Finns på ebay för 500kr inklusive frakt. Du får dock inte fokuslås på vertikal avtryckaren. Eftersom den kommunicerar via IR med kameran.
Ok får kolla upp de är ju mycket billigare än i sverige.
Så D40 har inte IR?
Mvh Jonas
Jonas G
Aktiv medlem
kevlah skrev:
Cyberphoto har ett.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=HN-HD40
vet dock inget om det..
Tackar!
Verkar vara samma som japanphoto.se
Mvh Jonas
perstromgren
Aktiv medlem
Jonas G skrev:
Som topic, finns de? isåfall vart? någon med erfarenhet?
Tacksam för svar.
Mvh Jonas
Behöver du bättre batteritid eller bättre grepp om kameran?
Per.
Fabian.Gafvelin
Aktiv medlem
Jonas G skrev:
OK Tackar!
Ska kolla på de.
Mvh Jonas
Jag har ett sådant, saknar vertikalgrepp, fjärren får dock ingen kontakt med kameran med det kvittar för min del.
Kopte det delvis för tyngdens skull och för att kunna lägga orginalbatterierna på hyllan och köra på 6xAA, funkar suerbra hittils.
Den passar mycket väl ihop med kamerahuset och känns stadig.
Highbeam
Aktiv medlem
Jonas G skrev:
Ok får kolla upp de är ju mycket billigare än i sverige.
Så D40 har inte IR?
Mvh Jonas
Jo den har IR och det är via den det gör det möjlighet att ha avtryckare på vertikalgreppet. Eftersom D40 saknar "uttag" för ett grepp med avtryckare. men går inte ha använda fokuslås då man tar kort via IR porten.
tomten_alle
Aktiv medlem
Highbeam skrev:
Jo den har IR och det är via den det gör det möjlighet att ha avtryckare på vertikalgreppet. Eftersom D40 saknar "uttag" för ett grepp med avtryckare. men går inte ha använda fokuslås då man tar kort via IR porten.
Om du kollar i batterifacket så finns det kopplingar för el + något som ser ut som datakontakter, så d40 har förmodligen stöd för batterigrepp men nikon har inte släppt bg eller spec, Dom vill nämligen att du ska ha d80.
tomten_alle
Aktiv medlem
Kom och tänka på en sak.
Camera controll, kan fokusera trycka av ändra bländare etc på d40. Borde det inte gå programera en picprocessor att via en usbkabel sända samma signaler som cc? Då skulle man kunna bygga vertikal grepp med slutare...
Camera controll, kan fokusera trycka av ändra bländare etc på d40. Borde det inte gå programera en picprocessor att via en usbkabel sända samma signaler som cc? Då skulle man kunna bygga vertikal grepp med slutare...
Jonas G
Aktiv medlem
Re: Re: Batteripack D40
Det är ett bättre grepp plus avtryckare i vertikalgreppet, jag är ute efter.
Mvh Jonas
perstromgren skrev:
Behöver du bättre batteritid eller bättre grepp om kameran?
Per.
Det är ett bättre grepp plus avtryckare i vertikalgreppet, jag är ute efter.
Mvh Jonas
Jonas G
Aktiv medlem
Highbeam skrev:
Så då har man inte så stor nytta med de?
Är vertikalgreppet jag är ute efter med avtryckare, som fungerar som den "vanliga".
Mvh Jonas
Jonas G
Aktiv medlem
Fabian.Gafvelin skrev:
Jag har ett sådant, saknar vertikalgrepp, fjärren får dock ingen kontakt med kameran med det kvittar för min del.
Kopte det delvis för tyngdens skull och för att kunna lägga orginalbatterierna på hyllan och köra på 6xAA, funkar suerbra hittils.
Den passar mycket väl ihop med kamerahuset och känns stadig.
Ok, vad är fjärren till?
Mvh Jonas
Fabian.Gafvelin
Aktiv medlem
Den har en knapp så jag skulle tro att den är motsvarande avtryckaren...men som sgt fick jag den inte att funka. de gånger ja ska göra långtidsexponeringar kan jag lika gärna köra med självutlösaren.