Annons

Batterihållare för AAA

Produkter
(logga in för att koppla)

paco

Aktiv medlem
Någon som vet var man kan köpa batterihållare för AAA? Clas Ohlson har bara för de större AA. Det ska vara fyra tätt ihop, inte på rad. Jag ska koppla ihop tre batterier så jag får 4,5V till mina senaste Polaroidkameror, Automatic 100 och 220.

Meningen är att sen få plats med hållaren inne i kamerans batterifack. I nödfall får jag använda de större och ha nån sorts fäste på utsidan. Kanske kardborre.

Tack.

Kjell&Company har lite hemmafixarsatser som innehåller kabel, krympplast, osv.
Då kan du löda ihop polerna på dina batterier, dra över över krympplasten och sedan värma den så att den krymper kring hela fadderullan.

EDIT:
www.kjell.com
Batterier, laddare -> Racingpackar/RC-tillbehör -> RC-acktillverkning
Där hittar du lödbläck och krympslang.

Senast ändrad:
Inte direkt svar på frågan, men jag har hört gott om sidan http://www.cheapbatterypacks.com som bygger custom batteripack på beställning. Du kan välja precis vilka celler du vill ha, hur de ska sitta ihop och vilken kabel och kontakt du vill ha.
Kanske kan vara intressant om det inte är "bygga själv" som är grejen. :)

Någon som vet var man kan köpa batterihållare för AAA? Clas Ohlson har bara för de större AA. Det ska vara fyra tätt ihop, inte på rad. Jag ska koppla ihop tre batterier så jag får 4,5V till mina senaste Polaroidkameror, Automatic 100 och 220.

Meningen är att sen få plats med hållaren inne i kamerans batterifack. I nödfall får jag använda de större och ha nån sorts fäste på utsidan. Kanske kardborre.

Tack.
Kolla om artnr 39743 hos Kjell funkar? http://www.kjell.com

Tack allihop! Glömde bort Kjell & Co. Gick av gammal gör-det-själv-vana direkt till Clas Ohlson. Tack för artikelnumret, Benny, det är exakt vad jag är ute efter.

För er som kanske funderar på att skaffa en liknande Polaroidkamera (med 4,5V), men inte vill löda, så kan man beställa batterier från USA. Priserna börjar på 7 USD/st. Med dagens kurs, så löder jag gärna lite för att kunna använda laddningsbara AAA. Filmen som dessa kameror använder kallas packfilm (peel apart) och det finns färsk, nytillverkad film från Fuji, t.ex. FP-100C.

Tack igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar