Annons

Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har ingen uppfattning om batterigreppet, men observera att säljaren skickar varorna från USA. Fastnar paketet i tullen så åker man på Postens expeditionsavgift, tull samt moms på paketets värde och frakt.
 
Kaffebrusgreppet är helt OK. Lite plastigt men det tror jag även originalet är.

Bara en konstig detalj... val av batteri sker med en omkopplare inne i batterihållaren. Batterierna borde väl rimligtvis varit paralellkopplade...
 
Kaffebrusgreppet är helt OK. Lite plastigt men det tror jag även originalet är.

Bara en konstig detalj... val av batteri sker med en omkopplare inne i batterihållaren. Batterierna borde väl rimligtvis varit paralellkopplade...

T.ex. A700 med batterigrepp kör ju slut på det ena och byter automatisk till det andra. Har för mig att det är snällare mot batterierna att göra så. Annars får det bästa batteriet alltid jobba hårdast.
 
T.ex. A700 med batterigrepp kör ju slut på det ena och byter automatisk till det andra. Har för mig att det är snällare mot batterierna att göra så. Annars får det bästa batteriet alltid jobba hårdast.

Funktionaliteten är densamma på A350's batterigrepp (original Sony), dvs. den kör slut på batteri 1 och växlar därpå automatiskt till batteri 2. Väldigt nöjd med Sony's grepp.
 
kika på ebay.com annars...

köpte ett för 70USD inkl frakt... samma som på kaffebrugs!

har kikat på do olika på ebay och det är det som ser minst plastigt ut...
 
nu sitter det på kameran och jag e SVIN nöjd...

exakt lika plastig som min A300... tom samma lite "fläckiga" yta som själva greppet...

enda som skiljer mot kameran är att greppytan på batterigreppet inte är gummi som på kameran utan nått konstskinn...

har som sagt kikat på bilder på eBay on nu vet jag att jag valde rätt!..

har inte kollat på Sonys org. men skillnaden är ju nästan 2000:-... enda är väl att denna kopian inte skiftar batteri själv utsn med en liten switch..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.