ANNONS
Annons

Batterigrepp till canon 40d

Produkter
(logga in för att koppla)

_jocke_

Medlem
Hej

Tänkte bara kolla om någon testat dessa pirat grepp till 40d. Finns ju för halva priset mot canon orginal. Batterier har jag hört att man ska vara lite noga med men batterigrepp?
Hade orginal grepp på min 350d och vill inte vara utan det igen.
Tacksam för svar och synpunkter

jocke
 
Finns olika varianter såklart, men man kan ha tur att hitta bra. Jag har köpt två stycken av LinkDelight på Ebay (kostade runt en femhundring styck):

- Ett till min Canon 1000D som var superbra, enda problemet jag hade var att det var mycket mer gediget än själva kameran (med riktigt gummigrepp, bra ergonomi etc). Alla knappar fanns och funktionen var prickfri.

- Ett till min Canon 7D som är helt okej, men betydligt plastigare än det andra. Alla knappar finns dock och funktionen är det inget som helst problem med.

Problemet är ju att man inte kan prova innan.

Mvh,
Fredrik
 
Det är skillnader på original och original också.
Canons eget BG-E7 till 7D är märkbart rejälare gjort än BG-E2N till 30D/40D. Inte har de glömt några knappar på BG-E7 heller. BG-E2N saknar ju AF-ON. Hittar du ett piratgrepp där den knappen finns är det snarare en fördel, jämfört med Canons eget.

Batterierna skiljer nog inte så det stör till en 40D. Kameror som har LP-E6 (7D till exempel) ger ju mer detaljerad batteristatus om man använder rätt batteri, jämfört med pirat utan kommunikationschip.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.