Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp till 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

slizy

Aktiv medlem
Är ett batterigrepp till 350D att rekomendera? Jag har sett i några diskusioner att det inte är lika lång batteritid i batterigreppet?

slizy skrev:
Är ett batterigrepp till 350D att rekomendera?
Jag provade att känna på en 350D med en BG-E3 (batterigreppet) monterad innan jag köpte kameran. Jag tyckte att kameran blev lite mer lätthanterlig med BG-E3, men jag köpte inget grepp eftersom jag vill testa hur det går att använda kameran utan grepp. Den är ju mindre och lättare då, vilket är en klar fördel.
Jag har sett i några diskusioner att det inte är lika lång batteritid i batterigreppet?
Det låter lite konstigt. BG-E3 har ju plats för två batterier. Med två batterier borde batteritiden bli längre. Med bara ett batteri i greppet så borde det inte bli någon skillnad mot utan grepp, men jag har ju inte testat så jag kan inte lova något.

PD

Jag har testat greppet. JAg hade verkligen gärna kört utan batterier i, just för stabiliteten. Det är ett bra köp!
Upprepar jag mig nu?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar