Annons

batterigrepp på tradera

Produkter
(logga in för att koppla)

anersimyra

Aktiv medlem
För en tid sedan diskuterades om piratgrepp på tradera var lika originalen eller ej.Jag fick i dag hem ett D-BG4 "pirat" till min pentax K7, 998kr+frakt 149 kr.Gummit i greppet är verkligen gummi,jag var nästan säker på att det skulle vara "gummilik" hårdplast.Greppet är:dust-proof and water-resistant.Låsvredet till batterikammaren känns klent men inte värre än på kameran.Inmatningshjulen har distinkta klicklägen med undantag av det ena som låter "plastigt"åt ena hållet.On-Off vredet är klart "plastigare"ljudmässigt än det på huset men detta kanske även gäller originalet.Samtliga knappar utom iso och ae-l knapparna har distinkta klicklägen vilket känns lite märkligt.Men för 1700kr mindre är det något som jag står ut med i allafall.
mvh Anders.

Tack för infon. Har varit lite svårt att finna några uppgifter om detta på nätet. Det är ett Phottix du köpte eller hur?
kameran har nu blivit"stollig"med battgreppet monterat.Kameran exponerar i samma ögonblick som sökarinformationen tänds.Funktionen Exponera vid focus är avstängd.
mvh Anders.

"Snålheten bedrar ofta visheten" är ett klokt gammalt ordspråk...;)

Ja det verkar som ordspråket har bäring här.Men det är ett phottix och grepp därifrån har fått bra recensioner.Men med en kamera byggd i fillipinerna,en glugg byggd i vietnam och ett grepp från kina kanske det inte är oväntat att det felar ibland.
mvh Anders.

ska man köpa piratgrepp så ska man ta vägen förbi http://www.linkdelight.com/
vet många som handlat därifrån till mycket bättre priser än original och inte sett skillnaden på dom & originalet utöver det som står på lappen under, har själv haft mitt över ett halvår och fungerar klockrent för ca 600 kr inklusive 2 extra batterier som inte har stor märkbar skillnad mot originalbatterierna än.

att snålheten skulle bedra visheten kan ibland stämma men så är det inte alltid.
ibland kan dumheten ta överhanden när folk tror att original alltid skulle vara bättre.

ska man köpa piratgrepp så ska man ta vägen förbi http://www.linkdelight.com/
vet många som handlat därifrån till mycket bättre priser än original och inte sett skillnaden på dom & originalet utöver det som står på lappen under, har själv haft mitt över ett halvår och fungerar klockrent för ca 600 kr inklusive 2 extra batterier som inte har stor märkbar skillnad mot originalbatterierna än.

att snålheten skulle bedra visheten kan ibland stämma men så är det inte alltid.
ibland kan dumheten ta överhanden när folk tror att original alltid skulle vara bättre.

Jag bytte till friska batterier i greppet då funkar elektroniken igen.Det hjälpte inte att skifta till kamerans batteri med dom svaga batterierna på plats.Ej heller att ta ut dom dåliga och använda kamerans batteri. Batteribytet verkar ha fungerat som återställning, En digitalkamera är ju inget annat än en bilddator så det är förmodligen inget fel på greppet.
mvh Anders

jag bytte till friska batterier i greppet då funkar elektroniken igen.det hjälpte inte att skifta till kamerans batteri med dom svaga batterierna på plats.ej heller att ta ut dom dåliga och använda kamerans batteri. Batteribytet verkar ha fungerat som återställning, en digitalkamera är ju inget annat än en bilddator så det är förmodligen inget fel på greppet.
Mvh anders

batteribytet hjälpte i ca 30 minuter.trots att kameran är inställd på att förbruka batterierna i kameran först förbrukas batterierna i greppet först, så något är generalknas.att handla billiga grepp på nätet är nog lika riskabelt som att handla på biltema

batteribytet hjälpte i ca 30 minuter.trots att kameran är inställd på att förbruka batterierna i kameran först förbrukas batterierna i greppet först, så något är generalknas.att handla billiga grepp på nätet är nog lika riskabelt som att handla på biltema

är nog väldigt olika det där beroende på var man handlar.

är nog väldigt olika det där beroende på var man handlar.

Jo det stämmer nog.jag har varit i kontakt med focus tradings verkstad där visste dom inte ens om att det gick att använda AA batterier i greppet.En tänkbar orsak kan vara att kamera och grepp blir "galna"av att användas med alkaliska batterier.Jag ska prova med nya litiumbatterier och se vad som händer.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto