Annons

Batterigrepp på Canon EOS 450D?

Produkter
(logga in för att koppla)

deem

Aktiv medlem
Hej,

Har en Canon EOS 450D och är intresserad att köpa ett Canon EF 70-200mm f4L USM från USA nu snart när min lillebror ska dit.

Tror dock att det kanske blir lite stort och klumpigt på 450D och funderar på att köpa till ett Canon BG-E5.

Min fråga är om man måste köra med två batterier eller om det går bra med ett eftersom det inte är batteritiden jag är ute efter utan mer för att få mer stabilitet då jag använder 70-200mm objektivet.

Tack på förhand
Max Larsson
 
deem skrev:
Hej,

Har en Canon EOS 450D och är intresserad att köpa ett Canon EF 70-200mm f4L USM från USA nu snart när min lillebror ska dit.

Tror dock att det kanske blir lite stort och klumpigt på 450D och funderar på att köpa till ett Canon BG-E5.

Min fråga är om man måste köra med två batterier eller om det går bra med ett eftersom det inte är batteritiden jag är ute efter utan mer för att få mer stabilitet då jag använder 70-200mm objektivet.

Tack på förhand
Max Larsson

Man kan använda ett eller två batterier. Det är valfritt. Batterigreppet kommer gör storskillnad med ett så stort objektiv. Lycka till!
 
deem skrev:
Min fråga är om man måste köra med två batterier eller om det går bra med ett eftersom det inte är batteritiden jag är ute efter utan mer för att få mer stabilitet då jag använder 70-200mm objektivet.

Tack på förhand
Max Larsson

Nej det går bra att köra med ett batteri.

Dock får du ju ännu bättre balans med två batterier i greppet. Bara en tanke sådär ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.