Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp MB-D11 ur funktion

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag fick hem ett sprillans nytt batterigrepp idag, Nikon MB-D11 till min Nikon D7000 och det första jag tänkte på hur grymt det känns i handen och på kameran, ända tills jag upptäckte att detta batterigrepp inte mår helt hundra. När slutar-knappen på batterigreppet står på "unlocked" så fungerar inte en endaste knapp på kamerahuset, förutom slutar-knappen på kamerahuset och då fungerar inte autofokusen. Försöker jag istället använda slutar-knappen på batterigreppet så fungerar den lite när den vill eller som mestadels inte alls, men även då utan autofokus. Om jag sätter slutar-knappen på batterigreppet på "locked" så fungerar kameran som vanligt igen, med autofokus och alla knappar. Det jag undrar är om andra här haft samma problem och om detta är vanligt? Vad jag förstår så skall det inte fungera så här.

/ Jessica
 
ANNONS