Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp från Kaffebrus.se

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har införskaffat ett batterigrepp till min Canon EOS 50D från kaffebrus för ~900:-
Det ser jättebra ut, materialet liknar kamerahusets material så bra att det ser ut som original och den levererar ström precis som den ska.

Nu till det konstiga. Jag får inte avtryckaren eller de andra knapparna på batterigreppet att fungera. Jag har gjort som det står: ställ in greppet på "on". Jag har fått det att funka en gång, men nu funkar det inte alls.

Är det någon annan som har upplevt samma problem?

Hade knapparna fungerat korrekt hade jag varit sjukt nöjd då det kostar mindre än hälften av ett original!

//David

Jag har införskaffat ett batterigrepp till min Canon EOS 50D från kaffebrus för ~900:-
Det ser jättebra ut, materialet liknar kamerahusets material så bra att det ser ut som original och den levererar ström precis som den ska.

Nu till det konstiga. Jag får inte avtryckaren eller de andra knapparna på batterigreppet att fungera. Jag har gjort som det står: ställ in greppet på "on". Jag har fått det att funka en gång, men nu funkar det inte alls.

Är det någon annan som har upplevt samma problem?

Hade knapparna fungerat korrekt hade jag varit sjukt nöjd då det kostar mindre än hälften av ett original!

//David

Har du kollat med bruksanvisningen eller kaffebrus?

Jag har själv ett tredjepartsgrepp, och det enda jag kan komm apå är:

(1) Ibland har jag haft nåt temporärt grepp. Det brukar dock lösa sig om man tar loss det, startar om både kamera och grepp (dvs tar ut batterierna en stund)

(2) På min ON/OFF knapp är själva ratten inte linjerad med markeringarna för på och av. Är du säer på att den verkligen står i rätt läge (förtydligande: när mitt är i läge OFF så så är markeringen i linje med markeringen för ON).

Mvh,
Fredrik

Tack för tipsen. Jag ska ta och rengöra kontakterna ordentligt. On/off-knappen har jag testat i båda lägena med samma resultat samt att "nollställa" allt genom att ta ur batterierna. Det som är märkligast är att jag fick det att fungera vid ett tillfälle, jag gjorde inte annorlunda då än vad jag gör annars.

Jag vet inte om detta kan hjälpa, förmodligen inte, men jag köpte ett batterigrepp till Nikon D300 från Kaffebrus och då funkade inte vertikalavtryckaren pga att firmware i kameran var "för ny", så jag fick skicka tillbaka batterigreppet.

Okej. Har tänkt i dom banorna också men min kameramodell står med på tillverkarens kartong så jag uteslöt det. Men det är ju troligt annars. Fast jag har ju fått det att funka en gång?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar