Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp DMW-BGGH3, trasigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Xarragon

Ny medlem
Hej, jag köpte nyligen ett begagnat batterigrepp till Panasonic GH3/GH4 på Tradera. Det var som nytt, allt fungerade med undantag för hjulet vid tummen. Till skillnad från övriga hjul har det inga distinka "klick" och ingenting händer på kameran när man roterar det. Är det trasigt? I manualen nedan kallas hjulet för "rear dial".

Panasonic har ingen information på produktsidan. Jag lyckades hitta motsvarande information och manual för den moderna motsvarigheten, DMW-BGGH5 (produktsida). Där fanns även en PDF-manual. Jag har lagt en kommentar med samma fråga på den här Youtube-filmen från en annan ägare. Hittade en butik som hade lite information, där "1 x Front Dial, 1 x Rear Dial" listas.

Försöker ha en konversation med säljaren, får se hur det går. Vet ni om det går att renovera greppet om det nu är trasigt?

Tack på förhand!
 
När det gäller reparation så har panasonic sitt reparationcenter i Polen. Jag har precis avslutat ett ärende med min GX80 där blixten pajat. Tråkigt, det skulle kosta 3082 kr vilket är för mkt. Du kan också gå in på panasonics hemsida och anmäla felet. UPS hämtade kameran dagen efter anmälan men sen tog det tre veckor (semestertider kanske) för respons. Vet inte om den här infon har något värde men det var det som jag kan bidra med tänkte jag
 
Tack för svaret, det var intressant att veta att de hade servicecenter relativt nära inom EU. Jag får maila deras kundtjänst och se om de kanske vet orsaken. Med lite tur kanske det är en inställning jag missat i menyerna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.