Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigreb till E510-E520

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Buch

Aktiv medlem
Hej

Vet i det gamla forum var der en tråd om detta grep.

http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=16832&cat=283&page=1

Nu fundera jag på och köpa det och undra om der finns non här som har det raden?

Hur funkar det? (bra. Hyfsat, Kass )

Er det värt prisen?
Hur er företaget och köpa från?

Finns det och köpa inom EU?

Och om installationen undra jag om det kabel dom skivar, ska det i USB porten, eller vår ska AC och Shutter kabel nonstans?
The installation is simple. Screw the battery grip to the tripod jack of the E-520 / E-510, and connect them with the AC cable and shutter release cable.
Tacksam for hjälp
Michael
 
Tjenare,

Här är lite info om det:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=85924

Har kört med det i ett halvår nu...

Plus
Dubbel batterikapacitet
Mycket bra vertikalgrepp med shutterknapp
Bättre horisontalgrepp.
Bra pris

Minus
Ett rejält stort grepp... Så stort att folk reagerar på det och undrar vad det är för något
Tungt.
Visar ofta fel batteristatus... Får ikonen i kameran att batteriet är slut, medans det är fullt. Man måste stänga av och sätta på allt för att det ska börja fungera igen.
När man stänger av kameran så stängs inte batteriet av... Två knappar för att stänga av kameran alltså...
En kabel skall in i usbporten. Denna är i vägen... Oftast när man ska använda ner -pil tangent på kameran.

Kabeln hoppar in i usb-porten. Mycket smidig installation.

Sluttanke:
Bättre än inget batterigrepp alls... Men visst skulle ett riktigt olympusgrepp vara klart mycket bättre...
 
Tjenare

Tack for detta bra svar Stefan.

Gott med liten plus och minus.

Anligt er det min morbror som er intresserat i detta så jag tänkt bara och köpa et når han ska ha et.

Ska se vad han tycker, fråga sen om han har fler fråga 

Ha det bra
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.