Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batterier
- Trådstartare Linis
- Start datum
Ljusvision
Avslutat medlemskap
Batteriförbrukningen är ett bekymmer. LCD-skärmen är numera alltid frånkopplad i min kamera och jag undviker för det mesta också att granska bilder via ocularet. Blixten använder jag heller inte mer än nöden kräver.
Bäst är att ha minst två uppsättningar laddningsbara batterier med 1600-1800 mAh på fototuren och då även med möjlighet att göra laddning via bilen (om man nu använder detta fortskaffningsmedel)
Dock bävar jag något då jag ska ut på veckolång fjällvandring. Det blir väl till att fylla ryggsäcken med batterier förmodar jag.
Bäst är att ha minst två uppsättningar laddningsbara batterier med 1600-1800 mAh på fototuren och då även med möjlighet att göra laddning via bilen (om man nu använder detta fortskaffningsmedel)
Dock bävar jag något då jag ska ut på veckolång fjällvandring. Det blir väl till att fylla ryggsäcken med batterier förmodar jag.
sagan
Avslutat medlemskap
Linis skrev:
Hej!
Fick min minolta 7i förra veckan, nu är det så att batterierna som man fick till är svin dåliga. Dom går åt hur lätt som helst och ännu snabbare när man använder blixten.
Har ni några tips om vad jag istället ska köpa för uppladdningsbara batterier?
Mvh
Lina
observera att nya batterier behövs laddas upp 4-5 gånger innan de når max kapacitet, antar att det är sanyo 1850 mAH som följde med.
tycker de räcker mycket bra, kan fylla hela minneskortet med dem (ca 160 bilder) utan blixt och lite LCD användning..klart godkänt tycker jag.
annars använder jag Varta 1900 mAH som räcker ännu längre.