Ljusvision
Avslutat medlemskap
Har rätt nyligen köpt en Minolta Dimage 7 och jag är mycket nöjd med prestanda och funktioner.
Förvisso visste jag innan köpet att kameran är rätt batterislukande.
Eftersom jag initialt använde mig av LCD-skärmen en hel del och tyckte det var skoj att förhandsgranska bilderna i kameran, räckte tyvärr batterierna inte lång tid.
Numera har jag stängt av LCD-skärmen helt och har minskat granskningen rejält.
Är det någon som vet några uppladdningsbara batterimärken som håller extra länge?
Har just nu batterier av märket Hähnel 1800 mAh.
Finns det några andra tips rent kamera och fototekniskt som gör att batteriförbrukningen kan minska?
Kanske får man acceptera dom negativa sidorna med digitalkamera och helt enkelt fylla ryggsäcken med uppladdade batterier när man ska ut på vildmarksfärd.
Förvisso visste jag innan köpet att kameran är rätt batterislukande.
Eftersom jag initialt använde mig av LCD-skärmen en hel del och tyckte det var skoj att förhandsgranska bilderna i kameran, räckte tyvärr batterierna inte lång tid.
Numera har jag stängt av LCD-skärmen helt och har minskat granskningen rejält.
Är det någon som vet några uppladdningsbara batterimärken som håller extra länge?
Har just nu batterier av märket Hähnel 1800 mAh.
Finns det några andra tips rent kamera och fototekniskt som gör att batteriförbrukningen kan minska?
Kanske får man acceptera dom negativa sidorna med digitalkamera och helt enkelt fylla ryggsäcken med uppladdade batterier när man ska ut på vildmarksfärd.