Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterier till Canon eos 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

lavadusch

Avslutat medlemskap
Ska ut och köpa lite x-trabatterier till min Canon.
Orginalbatteriet ligger på 7,4 v - 720 mAh, men har hittat ej orginalbatterier som ligger på 7,4 v - 1100 mAh

Frågan är om det är skadligt för kameran att använda 1100 mAh i stället för 720 mAh.

Matts

Nej, det är inte skadligt att använda batterier med mer amperetimmar i sig. Dessa batterier har lite "mer kräm" i sig, dvs. deras kapacitet är större och räcker därför längre.

Leta efter batterier som har så hög kapacitet som möjligt så slipper du ladda batteriet så ofta.

Ok....Tack Thomas...

Det är trots allt väldigt stor prisskillnad mellan dessa batterier 1st 720 mAh orginal ca. 650:- (cyberphoto)
2st icke orginal 1100 mAh 250:- (tradera inkl. frakt)

Matts

Jag kanske ska skriva att jag har köpt icke originalbatterier till min Canon 20D och ett av dessa fungerar inte speciellt bra. Det kan vara bra att veta att icke original inte alltid har samma kvalitet, men jag tycker ändå att det är värt att prova, speciellt som priset skiljer så otroligt mycket.

Samma tanke som jag hade....det är så pass stor prisskillnad...vill minnas att jag även såg ett liknande batteri fast på 1300 mAh till ett pris runt hundralappen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar