Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteri

Produkter
(logga in för att koppla)
Pirat funkar kanon, iaf för mig. Kanske inte riktigt lika bra som orginal (har inte gjort något riktigt test så jag kan ha fel, de kan vara lika bra eller bättre), men mkt mer prisvärda..

Jag köpte ett orginalbatteri till, visst det är dyrare men jag använder det tilsammans med det andra batteriet i handgreppet/batterigreppet och det känns bättre att ha två av samma sort. Jag tror att man får vad man betalar för.

Erfarenheter från batterier till mobiltelefoner säger mig att det är så.

Mvh Mattias

Senast ändrad:
Det är inte allför komplicerat att tillverka ett batteri. Det kan till och med vara samma tillverkare. Jag utgår ifrån att de batterier som säljs av Kafebrus, Zebramedia med flera är fullgoda alternativ till kameratillverkarens så kallade originalbatterier.

Till mina kamera visserligen inte en EOS 350D utan en 300D använder jag alternativa batterier som komplement till det Canon originalbatteri som medföljde vid leverans.

Mitt "pirat"-batteri funkar utmärkt. Har inte jämfört det med ett nytt original men det gamla var ju helt skrot.
Möjligen kan det skilja lite i kapacitet men tror knappast att det är märkbart. Bättre då att byta batteri oftare eller köpa flera.

Hej!
Jag köpte två "pirat" batterier från Zebramedia.
Dom har fungerat klockrent.
Skulle tippa på att dom är tillverkade i samma fabrik....
Finns som jag ser det ingen anledning att köpa orginal.

/
Henrik

Jag har 4 Hähnelbatterier till min 5D, och ett av dem trilskas i laddaren - det glappar. Jag har dock pratat med butiken som byter ut det utan problem - det händer tydligen då och då med piratbatterierna.

Batterierna blev dåliga.

Köpte en laddare från GB som skulle vara vettig. Den skulle funka på BP111 canon batteri,Laddaren indikera att batteriet var klart evter ca 4 tim.'Efter att laddat 5 batterier blev förvuningen stor du de gick att ta ca 50 bilder sen var domvslut,,,hade d 2 batterier i vertikalgreppet....vid byte till övriga batterier som blev resultatet samma..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar