Annons

Batteri till NEX-5 och NEX-7: varför vill den ena men inte den andra

Produkter
(logga in för att koppla)

Trued

Aktiv medlem
Till NEX-7 fungerar endast original Sony Batteri. Ett no name batteri jag köpte i Thailand fungerar med NEX-5 men inte till NEX-7. Till NEX-7 startar kameran upp men efter 4 sekunder kommer ett meddelande upp och kameran stängs av.
Finns det no-brand batterier i Sverige som fungerar med NEX-7?

Till NEX-7 fungerar endast original Sony Batteri. Ett no name batteri jag köpte i Thailand fungerar med NEX-5 men inte till NEX-7. Till NEX-7 startar kameran upp men efter 4 sekunder kommer ett meddelande upp och kameran stängs av.
Finns det no-brand batterier i Sverige som fungerar med NEX-7?

NEX-7 och NEX-5N/R kan detektera den första generationens fejkbatterier till NEX-5. Köp nya som är angivna för 7 och NEX-5N/R så funkar det. Har själv köpt en bunt nya till min 5N på eBay som funkar utmärkt.

Vet dock ingen på rak arm som säljer i Sverige. Finns dock på Tradera men de skickas från utlandet, typ Kina.

http://www.tradera.com/np-fw50-batt...nex-3n-nex-3-a55-a33-auktion_302634_183608697

/Thomas

Ska man vara kinkig detekterar kameran om det är ett originalbatteri eller inte, för att kunna avgöra mer exakt hur mycket kräm som återstår och förhindra att man använder batterier av dåligt kvalitet med fel ström eller spänningsstyrka.

Det tar dock uppenbarligen inte lång tid för pirattillverkarna att komma runt detta, så nu går det som sagt att komma runt det om man känner för det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar