Annons

Batteri till 10D???

Produkter
(logga in för att koppla)

Gil_Galad84

Aktiv medlem
Hej!
Ska beställa batteri till min Eos 10D.

Undrar nu om batteriet BP-511A till 20D spm är kraftigare? passar det till min 10D?
Vill ha original batterier...
tacksam för svar!!!

MVH Dan
 
BP-511A passar 10D.

BP511A ligger på 1390mAh, jämfört med BP-511 som ligger på 1100mAh.

Varför vill du hålla dig till originalbatterier?

Sterlingtek gör batterier till 10D/20D som ligger på 1800mAh och som dessutom kostar ca 1/5 av originalen. Kan jag rekommendera varmt.
 
Hej!
Tack för dina upplysningar =)
Vill ha original för att jag har hört att det kan hända saker med laddaren annars?
Typ smälta batterier eller nåt sånt..

Har ni hört nåt om det?
 
Hej Dan!

Jag handlade ett extrabatteri till min 10D för ett par år sen. Handlade det från zebramedia.

Funkar perfekt..
Faktiskt bättre än orginalet och inget strul med laddare eller annat.

//Thomas
 
Gil_Galad84 skrev:
Hej!
Tack för dina upplysningar =)
Vill ha original för att jag har hört att det kan hända saker med laddaren annars?
Typ smälta batterier eller nåt sånt..

Har ni hört nåt om det?
Den dagen ett av Sterlingteks batterier smäller i laddaren så gör ett av Canons det också :)

Jag har själv 3st batterier från Sterlingtek till min 20D och är kanonnöjd. De räcker definitivt längre än Canons originalare, och kostar en bråkdel så mycket.

www.sterlingtek.com
Som sagt, rekommanderas varmt.
 
Scratchen skrev:
Den dagen ett av Sterlingteks batterier smäller i laddaren så gör ett av Canons det också :)

Jag har själv 3st batterier från Sterlingtek till min 20D och är kanonnöjd. De räcker definitivt längre än Canons originalare, och kostar en bråkdel så mycket.

www.sterlingtek.com
Som sagt, rekommanderas varmt.

Hejsan!
Jag är oxå sugen på nya batterier till 10D. Var kan man köpa Sterlingteks batterier i Sverige och vad kostar de? Finns det andra märken som är billiga och bra?
 
Nebol skrev:
Hejsan!
Jag är oxå sugen på nya batterier till 10D. Var kan man köpa Sterlingteks batterier i Sverige och vad kostar de? Finns det andra märken som är billiga och bra?
Vad jag vet så säljs inte Sterlingtek's batterier i Sverige. Jag beställde direkt från dom med mitt VISA-kort. Hur smidigt som helst. Frakten till sverige gick på $8-9 om jag inte minns fel. Ca 2 veckor tog det att få hem dom.
 
Jag beställde ett pirat batteri från http://batteributiken.com/ (195:- 1600mAh) tycke de verka lite skumt men jag fick mitt batteri..

Jag har dock inte haft det så länge men i lördags så tog jag 240 bilder med den inbyggda blixten på D60 och batteriet visa "fult" efter ytterliggare några bilder som jag tog idag (utanblixt).
Jag är nöjd med batteriet.

Vet ej vad det är för märke...

Mvh Martin
 
Batteri 10d

Hej!

Gå in på Blocket och sök på en kille som heter Magnus Odelrot, han säljer batterier till 300, 10,20D.
Mycket bra kvalite på batterierna som också har lite mer power än original batterierna.
Priserna är det bästa, köpte fyra batterier med 220 laddare + 12 volts laddare för cirka 500:-, leverans på en vecka!
Kan rekommenderas och det är inga problem att betala Magnus i förskott det kan jag med flera intyga, har nu använt mina batterier i över ett år och skall strax göra en ny beställning.

Anders
 
Magnus Odelrot verkar dessutom vara guldmedlem på fotosidan.se.
Jag köte ett 1800 mAh på Tradera för 200 inklusive en billaddare. Inga problem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.