Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

batteri grepp till dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
kolla ebay.com, ebay.co.uk och ebay.de
räkna dock med att de är ganska dyra,
folk säljer inte dessa i onödan verkar det som,
kostar mellan 1 900 kr ändå upp till 2 600, ungefär.

/C
 
Det har blivit väldigt svårt att få tag i dessa batterigrepp på senare tid. I början av året var det mycket lättare. Har förmodligen samband med att det nu också är mycket svårt att få tag i D7D:eek:r. Tidigare sålde förmodligen en del av dessa i avsikt att uppgradera till A700, men nu verkar många vara inne på att behålla sina kära Minolta-kameror som komplement och backup-kameror. A700:an är av allt att döma en formidabel kamera i många avseenden, men den gamla D7D:an har en del som varken A700:an eller någon annan kamera på marknaden har.

Har för egen del ett original batterigrepp till min D7D:a. Detta hade jag aldrig tänkt att sälja (speciellt inte med tanke på hur svårt det kommer att bli att få tag i ett igen senare, när kassan blir bättre...). Som du kan ana befinner jag mig f.n. i en ekonomisk svacka och har därför börjat fundera på att sälja mitt. Att ha kvar kameran är ju fortfarande huvudsaken, så att jag kan fota... Enda skälet till att jag skulle sälja den också vore ju för att delfinansiera en A700. Givetvis skulle jag helst behålla även D7D:an, men jag inser att jag inte kommer att ha pengar till det.

Har väl kanske kommit lite Off Topic här... :)
 
ja, jag köpte faktiskt en Minolta 7d nyligen bara för att få batterigreppet. OCH för att ha en i back up, så bra är denna kamera och skulle jag någon gång i framtiden hitta en helt ny till bra pris så skulle jag kunna tänka mig att köpa den. Som vanligt var Minolta före sin tid (med 7D). Men ändå också efter sin tid då de fick igång DSLR-tillverkningen för sent.
Hoppas bara att Sony inte slumrar till, tror inte det.

Någon som vet hur mycket batterigreppet till A700 kommer att kosta?
 
Det har ännu inte publicerats några svenska priser för A700:ans batterigrepp, VG-C70AM. Eftersom det dels är titaniumförstärkt och dels i vertikalläge dubblerar i stort sett alla knappar som finns på kamerahuset i horisontalläge, så kan det inte att bli helt billigt. På amerikanska SonyStyle kostar det 350,- USD, men det har du väl förmodligen redan sett.

Jag fick köpa en hel kamerautrustning med D7D plus tre objektiv för att få ett VC-7D grepp... Fast två av dessa var sådana som kompletterade mina befintliga objektiv ganska bra.
 
Senast ändrad:
gunnar:
jag vågade inte nämna det tidigare
men jag gjorde exakt detsamma, alltså köpte en 7d med tre objektiv för att få VC-7D.
Men en av gluggarna ville jag ha och så ville jag verkligen ha en reserv-7D. Min är uppe i ca 50 000 exponeringar nu (uppskattningsvis).

/c
 
LOL!

Nej, vi vågar inte sådär med en gång avslöja hur lång tid vi har lagt ner, vilka långa omvägar vi har gått och vilka ansträngningar vi har gjort för att komma över de mera svårfunna grejer som vi vill ha... Det värsta är att det finns fler saker som jag hett åtrår (förutom en Sony A700 + Carl Zeiss DT 16-80/3,5-4,5 förstås).

50.000 exponeringar - jag är impad!
Vet att D7D:an är designad för en bit över 100.000 exponeringar (har för mig att det var någonstans runt 140.000), så det bör kunna vara prima liv i den länge än!
 
Gunnar:
Å andra sidan känns det bättre att äga något om man fått kämpa lite för det :)
Och apropå back up-kamera så är det värt några tusenlappar att ha en extra i garderoben, vet inte vad jag skulle ta mig till om jag tvingades skicka kameran på lagning i typ en månad.


Måste också säga, efter ett några testtimmar att Dynax 7D verkligen blev en annan kamera att fotografera med EFTER VC-7D. Jag har ju ALLTID tyckt om att använda denna förnämliga och användarvänliga kamera, men nu var det bara: "oj fan, det är ju så här det ska vara".

Borde ju köpt en VC-7D tidigare, i synnerhet som jag ju använt Dynax 9 med batterigrepp och aldrig skulle använda min D9 utan VC-9.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.