Paliswe
Avslutat medlemskap
Jag tycker att mitt batteri till minD7200 laddas ur alldeles för snabbt, med min D7000 kunde jag ta 1000 bilder och det fanns fortfarande ström kvar, nu laddade jag batteriet för 5 dagar sedan, har tagit 63 bilder och batteriet står på 81%. Det verkar sjunka 1% om dagen även när den är avstängd. Har inget WiFi eller NFC igång, finns ingen GPS inbyggd som kan dra ström. Har inte använt den inbyggda blixten.
Tidigare hade jag D80 och det batteriet var alldeles utmärkt, men eftersom alla sa att man skulle ha två batterier så köpte jag det - ett Nikon original. Dock hade det betydligt sämre prestanda än det som satt i kameran när jag köpte den kameran.
Är det ojämn kvalité på Nikon orginalbatterier? Eller räknas batteriprocenten på ett annorlunda sätt i D7200?
Tidigare hade jag D80 och det batteriet var alldeles utmärkt, men eftersom alla sa att man skulle ha två batterier så köpte jag det - ett Nikon original. Dock hade det betydligt sämre prestanda än det som satt i kameran när jag köpte den kameran.
Är det ojämn kvalité på Nikon orginalbatterier? Eller räknas batteriprocenten på ett annorlunda sätt i D7200?