ANNONS
Annons

Batteri (BP-511A) laddare till EOS 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Lule

Aktiv medlem
Ska köpa ett extra batteri (BP-511A) till EOS 50D. Är det någon större skillnad förutom priset på original och pirat batterin? Dom flesta ligger kring 1500 mAh.

Har kollat runt lite och det finns pirat batteri BP-511A från 100 kr – 890 kr, hur vet jag vilka som är bra och vilka som inte är bra? Är det någon ni kan rekommendera? Eller någon ni inte rekommenderar…

Funkar original laddaren till pirat batterina?

Vill ha en 12V laddare också, är det någon ni kan rekommendera?

När man sitter och rensar bilder eller tankar över till datorn, är det då bra att ha ett batteri-dummy för at slippa nöta på kamerans batteri?
Är det någon ni kan rekommendera?

(batteri-dummy som sätts in som ett vanligt batteri i kameran, och tar 240V från vägguttag, och eller 12V.)

Anders

Kaffebrus BP-511 fungerar, men håller inte lika länge som orginal, men å andra sidan är det under halva priset gentemot orginal och faktum är att av någon okänd orsak så verkar de fungera lite bättre i kyla än orginal - inte helt säker på den slutsatsen, men jag upplevde att det var så i vintras iaf.

Adaptrar och 12-laddare vet jag inte - köp fler batterier istället är mitt råd - billigt och enklare så.

300 pix för ett tvåpack liksom - sak samma om något av dem är lite sämre...

Varför ska använda kameran som världens dyraste kortläsare?
Tyckte batterier både från batteributiken mfl fungerade kanon.

Ja, en bra kortläsare är klart snabbare än kameran och dessutom buggar det aldrig - har man snabba kort så är det mycket motiverat att flyytta kortet - jag gör det alltid, speciellt när man kör raw och det blir stora filer så spar man tid på riktigt.

Ja, en bra kortläsare är klart snabbare än kameran och dessutom buggar det aldrig - har man snabba kort så är det mycket motiverat att flyytta kortet - jag gör det alltid, speciellt när man kör raw och det blir stora filer så spar man tid på riktigt.

vilka är bra kortläsare då?
vad anv. du för minne?

/A

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar