Annons

Barnfotoprojekt

Produkter
(logga in för att koppla)

Ponta68

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Jag har för avsikt att starta ett långsiktigt projekt där jag tänker fotografera min som och hans skolkompisar i skolan. Syftet är att, om det fungerar, skapa någon sorts personlig skildring av dessa barn och deras vardag i skolan. Målet är att kunna följa och porträttera barnen från årskurs ett till nio.

Jag har inte för avsikt att publicera några bilder på internet annat än i speciella fall då jag kan tänka mig att lägga upp enstaka bilder på fotosidan för att få bildkritik samt eventuellt att delta i någon fototävling. För övrigt tror jag att bilderna kommer att distribueras till barnens familjer i form av årsböcker eller liknande.

Jag har diskuterat detta med lärare och övrig personal samt med föräldrarna och har blivit ombedd att skriva ett dokument där det hela beskrivs så att föräldrar och personal kan ta ställning och underteckna för godkännande.

Jag skulle behöva lite tips och råd vad gäller innehållet. Bör jag ha med någon speciell formalia ur ett juridiskt, moraliskt eller etiskt perspektiv?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar