Annons

Bara för den som vill! "Kill my darlings..."

Produkter
(logga in för att koppla)

BigHair

Aktiv medlem
Hej!

Jag skulle uppskatta hjälp med en sak. Kanske för den som inte har något speciellt att göra eller så. För den som vill alltså.

Jag ska sätta ihop ett portfolio inför mina sommarjobbsansökningar som reporter/fotograf på ett antal tidningar i Norrland och jag skulle behöva lite hjälp med "kill your darlings"-delen.

Alltså:

1. Gå till frilansord.se och klicka dig fram till fotoalbumet (Fotar>"se några bilder här"). Försök att bortse från resten av hemsidan, jag hoppas kunna uppdatera den snart! (Dvs bygga om den från grunden.)

2. Välj bort de åtta sämsta bilderna och skriv upp dessa.

3. Välj de fem bästa av återstående åtta bilder. Välj naturligtvis färre om du skulle tycka detta vara mera lämpligt.

4. Skriv upp dessa fem (gärna med en liten motivation till varför du valde just den) och den) och skicka till [email protected]. Skriv även upp de åtta du valde bort först. man skulle naturligtvis knna skriva här i denna tråd också, men då kanske andra påverkas...

Du har nu gjort mig en stor tjänst!
/Lasse

Du får gärna skriva vem du är också - om du t.ex. är barnfotograf påverkar det saäkert dina bildval utifrån det och jag kan bilda mig en mer "objektiv" upfattning om vilka som är de bästa bilderna. Om ni förstår vad jag menar...
Och om du är bildredaktör på Times kan jag ju väga in det också;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar