Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bara en undran.

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolz

Avslutat medlemskap
Vad förväntar ni er av fotoåret 2003? Jepp, allt lite nyfiken. Själva förutom att framåt vårkanten ta hand om en liten krabat som Jeppe skickar land och rike runt hade jag tänkt mig att försöka lära mig mer, mycket mer av fotokonstens svåra men störtroliga konster. Skall verkligen utforska Österlen när jag nu efter mycket vånda och svår beslutångest skaffat mig som jag tycker ett riktigt redskap till hjälp - Canon D60. Någon eller några gluggar till står på önskelistan, få se vad kassan tillåter under det nya året. Skall från Brösarps backar nertill Nybrostrand vända på varenda sten, vada i varje vattensamling, trycka i grönskan och plåta varje råbock, kronhjort, havsörn, pissmyra :) m.m. Utforka varje strand och samtidigt hålla ett öga på turisterna som likt lämmeltåg väller hit sommartid. Skall påpeka att de är mycket välkomna. (Pust)!!

Vad jag sedan skall göra framåt höstkanten får jag fundera på då (-: Vad skall du göra??

Hälsar. //Ronney

Utöver det vanliga, natur med betoning på landskap, så har jag ett stillebenprojekt på det mentala bearbetningsstadiet.

Tyvärr kan jag inte sätta igång med det innan påsk eftersom jag först då kan hämta mina motiv. Men till dess skall jag utarbeta en lämplig ljussättningsstil och tänka över mina kompositioner. Och inte minst försöka anstränga mig för att planera bilderna så de blir en helhet och inte bara ett gäng lösryckta bilder.

En scanner ligger rätt högt upp på måste-bara-ha-listan, så en sådan blir det nog.
Skall plåta mer än tidigare år. (nyårslöfte?!)
Några av målen är publicerade bilder i FOTO, sälja bilder samt några andra projekt.

Gott Nytt.

/David

Oj, jag har många planer men måste nog kämpa en hel del för att genomföra dem. Ska lära mig så mycket jag hinner, klara av minst halva alfabetet med kroppstudier, börja framkalla själv och så ska jag ställa ut mina foton i albumet "snart ett nytt liv" också. En extremt vig modell söker jag efter med ljus och lykta, innan 2003 är slut ska jag ha hittat en sån tjej. Ska också satsa stenhårt på att lyckas uppfostra min son till linslus och förmodligen är nog det den svåraste utmaningen av alla. Gott nytt år allihop.

Jag jobbar för fullt med att sätta upp mål för mig själv. I huvudet listar jag upp bildidéer jag vill förverkliga inom naturfotot.

Min önskan är att året skall öka min erfarenhet så att jag därigenom med större säkerhet skall kunna gå ut och knäppa de bilder jag vill göra.

Målet för 2003 blir att ta körkort för motorcykel så jag kan ta mig dit ni andra finns. Det är ju för jävligt att man ska behöva åka buss vart man än ska, grrr..

lotelo skrev:
Ska också satsa stenhårt på att lyckas uppfostra min son till linslus och förmodligen är nog det den svåraste utmaningen av alla. Gott nytt år allihop.

Nä, det där lät inte bra.. Det jag menade var att jag ska lyckas ta minst en riktigt bra bild på honom innan han springer. Men det finns nog viktigare saker i barnuppfostran än vad jag uttryckte;)
/Lotta

inte så att jag direkt förvåntar mig det, men det vore väldigt bra om jag städade lite bland mina negativ. de börjar bli många och är utspridda i kassar över hela huset. jag borde verkligen ordna till det på nåt vis.

förrutom det så önskar jag, och tror, att jag kommer fortsätta att överaskas, att oväntade och nya motiv och tankar dyker upp när man minst anar det. planer har jag inga tror jag. vandrar omkring rätt planlöst och gör vad som faller mig in. den ena dagen är det så och den andra så.

jag skulle vilja bli bättre vän med mitt stativ också.

Först och främst skall jag införskaffa ett stativ. Frihandsfoto är förvisso kul, men svårt när slutartiderna blir längre... :)

Sedan var jag taktisk nog att ge frugan en digitalkamera, så att hon kan föreviga dotterns liv med den. Det bör dra ned framkallningskostnaderna, så att vi (=jag) kan lägga lite mer pengar på varje framkallad rulle.

Också vill jag spendera mer tid i mörkrummet själv också.

/Fredrik

Lita avslappnat ''ströfoto'', försök till uttrycksfull foto istället för avbildande foto, fortsatta experiment i mörkrummet, nya såväl som gamla motivkategorier men framför allt så vill jag bli mer bekväm med att fotografera människor. Maskoten är en början så god som någon :)

Jag har beställt en faltkajak. Alltså en hopfällbar tvåmanskajak som kan transporteras i skuffen på bilen. Som kamera är den enligt uppgift värdelös men jag tänkte transportera mig och kameran i den och titta på en massa sjöar och tjärnar "från andra hållet". Alltså stränderna som man ju aldrig kommer åt att plåta eftersom man inte gärns simmar med kameran.
Skall få kajaken levererad i maj. Se'n får vi se.
Us

Skall ta mer bilder på grävling, vildsvin, rådjur och hare.
Vill också fota räv (har aldrig gjort det förut). Är det någon som vet vilken tid på året som passar för räv? det verkar som att ungarna är ganska nyfikna, vilken tid då?

skall också köpa en ny kamera.

mvh
Jonas

Tack för era inlägg så här långt. Att jag är lite nyfiken kan ju ge en själva ideér om kommande projekt och som jag lite skämtsamt omnämner i mitt första inlägg så är det nog med att göra i det tror jag men alternativ är alltid bra att få. Fortsatt god fortsättning på det nya året. //Ronney

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar