Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bara en blixt till D50?

Produkter
(logga in för att koppla)
D50 kan inte agera Master... dvs du kan med den inbyggda blixten inte fjärrstyra andra Nikon-blixtar. Men om du på kameran monterar en SB-800 så kan du fjärrstyra en hel drös blixtar... Då kan en D50 allt som en större kamera...

okey.. måste det vara en Sb-800 för att det ska fungera?
Fast jag kan svära på att jag har sett folk med en D50 och en blixt på ett stativ..

Somliga blixtar kan man ju ställa in rent slavläge, dvs dom slår när en annan blixt slår...
SÅ visst, det går att ha extra blixtar som man triggar med den inbyggda... Men då är det
helt manuellt. Jag har själv en ir-slavtändare som gör att jag kan sätta min SB-600 på stativ och få denna att slå. Men då blir det som sagt helt manuellt.

och med helt manuellt antar jag att du menar att inte blixten på kameran synkar med stativblixtarna..
Vet du en bra lösning på detta? (har inte råd med en SB-800)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar