Annons

Bangkok vs. Singapore for shopping

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik80

Aktiv medlem
Nagon som vet vart det ar bast att handla fotoutrustning, Bangkok eller Singapore? Nagon som kanner till nagra bra och billiga affarer?

Jag var i Bankok för några veckor sedan och billiga fotoprylar kunde jag inte finna.

Skulle tro att priserna låg ca. 10% under våra nätpriser. Den svaga svenska valutan gör så klart sitt till saken.

(Ett litet tips dock, i Bankok kan man däremot gå till skräddaren och sy upp skjortor i egyptisk bomull. Toppkvalitet till en bråkdel av priset här hemma. Släng dig i väggen Hugo Boss.)

Testa... Hei Chew Electronics i SlimLim center.
7 eller 8 våningar med kamera/video/elektronik butiker...

Vissa butiker får man nog ifrågasätta...

Men det sätt jag gjorde var att ta reda på Sony's telnummer i Singapore och sedan ringa och kontrollera att det är en auktoriserad butik... Det gjorde jag.. Inga problem alltså..

Nu var detta iofs 2003 på hösten. Jag köpte då 1 digital kamera + en digital videokamera + optik...

Mitt pris 13.000:-

I sverige cyberphoto 21.000:-

Jag kunde iofs förhandla ner priset KRAFIGT p.g.a att jag köpte många prytlar... Kanske läge att kolla med kompisar och göra ett storinköp... Tänk på tullen och plåta lite innan hemfärd :)

Jag tror även att priserna är bra även idag.

Ringde Hei Chew (kolla yellowpages singapore)...
Sony FX1E (HD videokamera)

Pris i Singapore 24000:-
Pris i Sverige 35000:-

Så shoppa loss!

Hmmm...verkar vara ett ganska krangligt aventyr att handla utrustning i Singapore/Bangkok. Ar det nagon som kanner till denna natbutik i Bangkok?

http://www.login.co.th

Dom verkar ha bra priser:
Canon EOS 20D - 11345 SEK
Canon EF 16-35/2.8L - 9600 SEK

Blir dock fundersam nar dom annu inte svarat pa ett email jag skickade for 2 veckor sen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar