Annons

Bakgrundspapper???

Produkter
(logga in för att koppla)

FF-Abbe

Ny medlem
Hej'
Jag är ny på forumet och vet inte var jag skall posta ämnet....

Till min fråga ist, vet någon var man kan få tag på en foto bakgrund som går från vit till svart??

här är ett företag som har en sådan bakgrund: http://www.dbr-1.se/catalog/popup_image.php?pID=585&osCsid=a5b5d5c073ea16ad6d23fa9cd12afd89
Jag har mailat dom och dom svara "Vi lämnar in våra produkter till en fotograf som fot ar mot denna bakgrunden"

Tacksam för svar eller tips!

Mvh Abbe

Gissning: Troligtvis bara blixten som inte orkar göra lysa upp bakgrunden ordentligt.

Senast ändrad:
Till min fråga ist, vet någon var man kan få tag på en foto bakgrund som går från vit till svart??

Jag tror precis som föregående skribent att bakgrunden är neutralgrå. Däremot gissar jag att den fortsätter bakåt ett antal meter innan man hämtar upp den vertikalt, därefter belyser man den för att skapa den där illusionen.

Okej.
Om jag fattat de hela rät så måste jag ha en grå bakgrund och en eller flera starka lampor!?
För att få den skärpan på bakgrunden..

Vad skal jag andvända för lapa isåfall, länka gärna till någon seriös sida som har någon bra lapa..?

Tack för svaren!

Mvh Abbe

Lampa är nog fel väg, men ett par blixtar och några ljusformare kan nog vara en ide.

okej som ni hör är jag ju inte ett proffs .. tyvär men vet nån någon bra blixt?

Alltså.. Jag tror att du behöver bli lite mer vän med grunderna innan du börjar köpa en massa grejjer.

Blixtar finns i alla prisklasser från nån tusenlapp upp till tiotusentals kronor.

Bilden du visade oss verkar vara ljussatt med _minst_ två blixar (eftersom vi ser två distinkt olika skuggor). Den ena verkar vara placerad relativt rakt uppifrån, och den andra något närmare kameran.

Det är ett rimligt antagande att båda ljuskällorna är avskärmade och diffuserade.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto