Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bakgrundfärg på bilder
- Trådstartare Stisse
- Start datum
Stisse
Aktiv medlem
clindh skrev:
Det är flera som har önskat det, men har ni funderat på hur det skulle se ut visuellt när man bläddrar i ett album - när bakgrunden byter färg hela tiden, från bild till bild? Blir man inte galen på det efter en stund tro?
Tror ändå på att skaparen själv får visa upp sin bild med sina egna önskemål om hur andra skall se den.
Då bakgrunden gör väldigt mycket för helhets intrycket, tycker jag det vore kanon om den möjligheten fans.
/Stisse...
müsli
Avslutat medlemskap
Jo, det skulle bli frustrerande att läsa och uppfatta övrigt innehåll på samma sida.clindh skrev:
Det är flera som har önskat det, men har ni funderat på hur det skulle se ut visuellt när man bläddrar i ett album - när bakgrunden byter färg hela tiden, från bild till bild? Blir man inte galen på det efter en stund tro?
Men när man väljer att visa bilden förstorad så visas ju bilden utan något annat på sidan.
Där skulle det vara läge att fotografen kan välja vilken bakgrund bilden ska ha.
Appropå det, varför visas inte bilden automatiskt i helskärmsläge när man visar den förstorad?
När man explicit väljer att förstora en bild så är det ju med tanken att så ostört som möjligt ta del av bilden, och komma så nära fotografens intentioner som möjligt.
Det ultimata för "förstora bild" vore kanske helskärm med den bakgrundsfärg som valts av fotografen?
müsli
Avslutat medlemskap
Jewster
Aktiv medlem
Jag tyckte mig kommit på den geniala idén att fotografen själv borde kunna välja vilken av de tre bakgrundsfärgerna en viss bild ska visas mot i förstorat läge. Sökte och fann minst fyra diskussioner som redan rört detta. De har dock inte varit igång sen 2004-2005 så jag knuffar upp en av dessa diskussioner till toppen av forumet igen.
Jag antar att det inte skulle vara alltför svårt att fixa denna funktion där man vid bilduppladdningen väljer lämplig bakgrundsfärg.
Jag trór detta på ett enkelt sätt skulle bidra till bättre bildupplevelser eftersom jag vet att jag själv inte alltid byter färg, även då det uppmanas av fotografen.
/jer.
Jag antar att det inte skulle vara alltför svårt att fixa denna funktion där man vid bilduppladdningen väljer lämplig bakgrundsfärg.
Jag trór detta på ett enkelt sätt skulle bidra till bättre bildupplevelser eftersom jag vet att jag själv inte alltid byter färg, även då det uppmanas av fotografen.
/jer.
PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag tycker inte det. Skapa den funktionen så ska jag bli betalmedlem igen.clindh skrev:
Blir det inte jobbigt när det byter bild hela tiden? Kan man inte ha samma bild?
Jewster
Aktiv medlem
clindh skrev:
Jag måste även förtydliga mot samma gamla citat som Per ovan svarade mot.
Det är inte nödvändigtvis bagrunden i albumen som behöver byta färg, utan bara bilden i förstorat läge. Där bläddrar man ju inte mellan bilderna.
/jer.