Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

parp

Medlem
Hej!

Håller på att bygga en liten studio och har skaffat lite bakgrundspapp på rullar. Jag har lite funderingar på att försöka få till en bakgrund med lite struktur. Mina tankar går till en kraftig canvas-pressening. Skulle vilja hitta en brun/grön sådan för att fästa på rulle.

Är det någon som har någa tips på vad jag skall leta efter och var man kan hitta "gammeldags" presseningar.

Undrar också vad ni använder som bakgrund vid porträtt. Jag tänker då mest på vilka färger ni tycker funkar.

MVH Pär.
 
Frågan är vilka färger som inte fungerar till porträttbilder. Ska det vara traditionellt och vanligt så är brunt en bra bakgrundsfärg.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.