Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Backfocus med Sigma 17-70

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverik

Aktiv medlem
Jag köpte i förra veckan ett Sigma 17-70 till min 350D. Tyvärr så led detta exemplar av "backfocus". Därför var jag idag uppe på ScandinavianPhoto och bytte ut mot ett nytt. Nu när jag kommer hem ser jag att detta exemplar har exakt samma problem!
Kan man ha sådan otur, eller kan felet ligga någon annanstans? På mitt kamerahus har jag tidigare använt fyra olika objektiv utan dessa problem...

Har du inte samma problem med andra objektiv så är nog det nya Sigmat felaktigt också.

Gå till butiken och be att få prova ut flera exemplar tills du hittar ett som fungerar.

Någon borde ta Sigma i örat, det börjar bli mer än lovligt många klagomål på fokusproblem med det märket.

kent.

Hadde ett Sigma 105mm f2.8 DG EX Marcro som jag hadde problem med frånt fokus på bytte till ett nytt men det var problem även med den fick till och med prova ett nytt kamera hus (350D) men det var sama visa på den med så jag bytte till canon 60 mm mackro den funkade bra (Jag törs inte skafa nåt mer objetiv fån sigma nu håller mej till canon hädanefter)

Jörgen Rehnstedt skrev:
Hadde ett Sigma 105mm f2.8 DG EX Marcro som jag hadde problem med frånt fokus på bytte till ett nytt men det var problem även med den fick till och med prova ett nytt kamera hus (350D) men det var sama visa på den med så jag bytte till canon 60 mm mackro den funkade bra (Jag törs inte skafa nåt mer objetiv fån sigma nu håller mej till canon hädanefter)

O/T Detta måste vara dagens längsta mening ;-)

// Johan

märkligt vad många Eos 350D tycks ha problem med 17-70, har inte märkt det på min 30D?
Kanske att 350d autofocus är osäkrare än i 30d eller att Sigman är kaliberat äfter 30d?

Nu har jag fått tillbaka mitt 17-70 från service. Svaret: Det går inte att justera!
Vad gör man?? De säger att man kan justera kamerahuset. Men då kommer väl inte mina övriga objektiv att fungera, eller??

låter ju klart skönt att det finns några som inte har några problem. Speccen för 17-70 e ju verkligen lovande.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar