ANNONS
Annons

Back up catalog

Produkter
(logga in för att koppla)

Radeeon

Aktiv medlem
Tja körda en back up catalog på lightroom och efter det försvan det bilder ända tebax till den 31 maj.
Alltså bilderna finns ju fortfarande kvar på datorn men inte inne i lightroom. Något som vet vad som gick fel'''''''?

Tja körda en back up catalog på lightroom och efter det försvan det bilder ända tebax till den 31 maj.
Alltså bilderna finns ju fortfarande kvar på datorn men inte inne i lightroom. Något som vet vad som gick fel'''''''?

Lightrooms katalog har ingenting med dina bilder att göra. Du måste själv se till att ta kopior på alla bilder.

Lightrooms katalog innehåller information om nyckelord, virtuella kopior, collections och allt annat specifikt för Lightroom.

Jag rekommdenderar den här totallösningen för ditt arbetsflöde:

http://thelightroomlab.com/2009/05/my-photo-storage-system-two-external-hard-drives/

Tack för snabbt svar Ska kolla närmare på sidan.

Det som gjorde mig förvånad var att jag trode att den bara köra en back up och att bilderna skulle vara kvar i lightroom men det senaste jag har lagt in var inte där. ska jag bara ta och lägga in dom senaste bilderna igen då eller?

Efter lite meckande fick jag tebax det som det va. Jag ska ta och göra så som han skrev att lägga in bilderna på en extern disk så slipper man vara så orolig att bilderna ska försvinna för det är ju det som gör att man inte vågar prova....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar