ANNONS
Annons

B+W Käsemann XS-Pro HTC MRC Nano

Produkter
(logga in för att koppla)

JFfoto

Avslutat medlemskap
Detta filter kostar 2290 på cyberphoto.se vilket är lite saftigt. Men att det släpper igenom mer ljus än andra gör mig intresserad.

Kör stepringar, så behöver ju bara ett av varje filter. Så att köpa det bästa från början vore bra. Någon som har något att säga om just detta filter från B+W? att det är kvalite är ingen fråga om, men just om det är värt om man jämför mot andra.

Ska du använda det framförallt vid handhållet så kan det ju vara värt en del att förlora mindre ljus med polfilter, själv använder jag mest polfilter vid landskapsfotografering med stativ och är därmed inte så känslig för längre slutartider, ibland är det till och med önskvärt, så för mig känns det inte lika prisvärt.

Ska du använda det framförallt vid handhållet så kan det ju vara värt en del att förlora mindre ljus med polfilter, själv använder jag mest polfilter vid landskapsfotografering med stativ och är därmed inte så känslig för längre slutartider, ibland är det till och med önskvärt, så för mig känns det inte lika prisvärt.

Ok, tackar. Skippar nog det, blir nog mest med stativ skulle jag tro, har inte använt polfilter så mycket tidigare.

Fotar gärna små bäckar, och då kom jag på att jag kan använda ett polfilter som inte släpper igenom så mycket ljus som en nd filter istället för att köpa ett 4x nd filter.

Så blir ett billigare alternativ.. funderar på detta: lite billigare iaf.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=pol77realpro

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar