Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

B-uppsats, litteratur- och frågeställningstips?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kimmu

Medlem
Jag har precis påbörjat min B-uppsats i Konst- och Bildvetenskap, och har bestämt mig för att skriva om foto, pilotnamnet på uppsatsen är
"Analog inspiration i det digitala samhället"
Alltså, jag vill skriva om varför vi söker oss till det mer "analoga" utseendet eller bearbetningssättet i ett samhälle där det digitala ger oss möjligheten till perfektion etc. Till exempel Lomografi-trenden, iPhone-appar som Hipstamatic, plugins till Photoshop och liknande som härmar analoga filmer, retro-trenderna etc...

Har dock lite problem med frågeställningar, avgränsningar etc. Så är det någon som har tips på vad som skulle vara intressant att få svar på, så kom gärna med det. Uppsatsen ska vara någorlunda forskningsbaserad.

Dessutom tar jag gärna emot tips på litteratur där jag kan hitta baser för denna uppsats. Tidningsartiklar, böcker, filmer, vad som helst som tar upp saker som kan driva min uppsats vidare.

Så alla tips är väldigt välkomna!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.