Annons

Bönpåse?

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_L

Aktiv medlem
Jag har hört om dom där bönpåsarna som man använder som stöd. nån som vet var dessa finns att få tag på och om dom är nåt att ha?
 
Jag har köpt ärtor på ICA och lagt i ett gammalt örngott som jag sytt ihop.. fungerar utmärkt :)

Det finns säkert mer "färdiga" som är bättre förstås, men detta fungerar jättefint!
 
Henrik_L skrev:
nääää färdigköpta :p jag kan inte sy ;)

Det finns väl "kuddfodral" i mer eller mindre vilken möbel-/inredningsbutik som helst. De har ju dragkedjor. Fyll med ärtor eller bönor, zippa igen -> klart.
 
Själv har jag gjort beanbags av byxben från gamla jeans. Bara att klippa i lagom längd, fylla med ärtor och sy ihop. Jeans är ju ett väldigt hållbart material också... Funkar fint för mig i alla fall. :)
 
Min fru sydde en påse och fyllde med små frigolitkulor.Jättefint och väger nästan inhet.Så fråga er fru eller mamma.
 
Är på väg att fixa egen "BeanBag". Frigolitkulor borde väl dämpa bättre än ärtor/bönor?
 
Det kan vara viktigt att det man fyller påsen med inte dammar/smular för mycket - kanske kan bli risk för att det kommer in smutspartiklar i kameran annars. Då måste man nog se till att ha ett material i påsen som inte släpper igenom dammet. Det finns ju vaxdukar som har en mer tygliknande struktur som både håller dammet kvar inuti påsen samt har en sådan yta att den blir lätt att torka av med fuktig trasa om påsen blir jordig.

Det är bara att sätta sig vid symaskinen och sy.
;=)

/Nonno
 
Jeppe skrev:
Indianpärlor (rörpärlor) ger betydligt bättre stöd. Väger lite mer.. men?

Är det sådana som barn klistrar på plattor på dagis etc? Var kan man tänkas köpa dessa i storpack, några liter?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.