Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Böcker med foton från kända fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)

silfver

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag söker lite fotoböcker från internationellt kända fotografer. Alltså inte en bok där bara en fotograf publiceras utan kanske nån samling av fotografer och deras bästa bilder.

Men sen får ni gärna tipsa om böcker från enskilda fotografer också. Jag söker allt från porträtt till naturbilder. Men främst människor.

Har ni några bra boktips? Det gör inget om de är på engelska, det är bilderna jag vill åt. Men de ska gärna gå att få tag på utan krångel. :)

Tack på förhand!

den allra första boken jag köpte varannie leibovitz. Väldigt ombyttlig fotograf måste jag säga, för på jobbet verkar hon vara perfektionistmedan hon hemma nöjer sig med den billigaste kompakten...

Intressant liv har hon levt dock.

Varje månad i black & white photography listas några fotoböcker.
Magnum har nyligen(har för mig att den är ny) givit ut en bok.
Har för mig att det fanns en bok omnänd som handlade om fotografer under 1900talet. Skall jag leta? men då får du nog inget svar innan nyår.

Här kommer ett par tips till:

Masters of photography, classic photographic artists of our time. Författare: Reuel Golden
ISBN: 978-1-84442-004-9

The photographers eye
Författare: John Szarkowski, The Museum of Modern Art, New York
ISBN: 978-0-87070-527-4

Hejsan!

Jag söker lite fotoböcker från internationellt kända fotografer. Alltså inte en bok där bara en fotograf publiceras utan kanske nån samling av fotografer och deras bästa bilder.

Men sen får ni gärna tipsa om böcker från enskilda fotografer också. Jag söker allt från porträtt till naturbilder. Men främst människor.

Har ni några bra boktips? Det gör inget om de är på engelska, det är bilderna jag vill åt. Men de ska gärna gå att få tag på utan krångel. :)

Tack på förhand!

Finns ju massor om man letar lite...

Till exempel har bokförlaget Taschen har några titlar som jag tror är precis det du letar efter. Här är ett tips men de har säkert flera bra böcker om kollar vidare på deras site.

http://www.taschen.com/pages/en/catalogue/photography/all/01871/facts.20th_century_photography.htm

/F

Tack ska ni ha. :)

Torparfarsan: De där är nog precis vad jag letar efter till att börja med.

Tanken är att jag ska hitta några fotografer som jag vill fördjupa mig i. Så förhoppningsvis har de fotografer jag gillar egna böcker.

ANNONS