Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bäver i Stockholm.

Produkter
(logga in för att koppla)

jonaseriksson

Aktiv medlem
Hallå alla naturfotografer i Stockholm!!!

Ikväll har jag upplevt något i min mening ganska speciellt.
Ungefär 25 minuter utanför Stockholms centrum en bit från Hammarbyhamnen har jag upplevt något som jag som jag trodde man behövde åka upp till norrland för att göra.
Jaf har nämnligen sett inte mindre än 3 stycken bävrar på ett nära håll innom loppet av 30 minuter.
Platsen jag såg dem ligger ungefär vid Sickla. Jag har en del funderingar på faunan i Stockholms centrum. Jag har fotat grävling och mård några minuter från Östra Station.
Jag har funderat hur stor fauna det är i stockholm och undrar om Ni har några platser där ni har fotat djur i Stockholm.
Jag tycker det är bra om stockholmarna själva skulle få reda på vilken natur de lever i och det skulle jag själv vilja veta mer om med era tips.

MVH
Jonas Eriksson

Det var som f-n. Jag antar att du var nykter:D JAg har aldig hört talas om något liknande. Men det har ju varit lite "konstiga" djur i stan tidigare. Det var väl en vilsen varg tidigare har jag för mig. Hade du med dig kameran förresten?:confused:

ALLMÄNT STOR ARTRIKEDOM

Hej !
Jag kan berätta att det finns Rådjur i anslutning till tullarna samt några innanför.
Kaniner i mängder samt Mink, Räv har jag inte sett men hört att det finns innanför tullarna.
I anslutning till närområden i Stockholm har vi mycket Älg, Mård, Tjäder, Lo m.m.
Och som sagts, både varg och björn har ju varit i närheten.

Mvh
Kenneth

Glömde !

Har hittat en mink på Essingeleden som nu ligger i min frys för att eventuellt stoppas upp.
Berguv har ju varit vid Vallhallavägen ju.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar