Annons

Bättre batteri bus-bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jochum Berg

Aktiv medlem
Läste om nån tillverkare (tyvärr glömt namnet) (steerlingtreck el nåt åt det hållet) som tillverkade batteri till nya Canon 350D som var både billigare än original men oxå med mycket högre effekt, eller mera kräm el vad man skall säga så man kunde klämma ut några hundra fler bilder ur kameran. Tänkte höra ifall några svenskar har erfarenhet och kännedom om detta? Och om kvalitén, läste nämligen samtidigt att såna här ickeoriginal batterier kan ha förskräckande dålig livslängd, beroende på märke förstås. Tankar och tips emottages tacksamt.
 
Tror knappast att det är dom det gäller, men ändå...

Om man kolla på orginalbatteriet så är det på 720mAh, men tittar man på det billiga piratbatteriet som bla Zebramedia och Kvalitetsvaruhuset (båda har väl annons här ---> ) så säljer dom ett batteri som är på 1000mAh (varför skriver man 1000mAh? 1Ah).



//TH
 
seitoho skrev:
(varför skriver man 1000mAh? 1Ah).

För att det ska låta mer såklart. Varför tror du man skriver 2300mAh, istället för 2.3Ah?
Jag köpte ett sådant högkapasitetsbatteri till min Ixus, tror att det är samma som används i 350D. Det första batteriet jag fick varade 2 minuter, så jag fick självklart ett nytt. Men även det nya batteriet är betydligt sämre än orginalbatteriet. Och sen har jag även hört att piratbatterierna inte alls klarar lika många uppladdningar, kanske bara hälften så många som originalbatteriet.

/A\
 
När jag hade tagit 600 bilder med originalbatteriet som jag laddade när kameran kom, stack jag ut på en liten fototur som innebar att jag bara skulle använda stativet, så istället för att se hur länge batteriet verkligen räckte så slängde jag i extrabatteriet och satte det andra på laddning. Men jag är övertygad om att batteriet räckt till 100 bilder till, men vågade inte riktigt.
 
Jag beställde 2 batterier från Sterlingtek till min 350d. Fick dom i förrgår, så jag vet inte om dom räcker längre än originalet ännu, men funkar gör dom iallafall. Laddar dom i originalladdaren utan problem.
dom är på 1100mah, jämfört med canons 720mah.

http://www.sterlingtek.com/canbeqba80.html

kostade $50 med frakt och allt för 2 batterier.
 
Det var ju synd att du köpte dom igår och inte för ett år sen så du kunde förtälja lite om kvalitén! :)

Kanske nån annan har lite längre erfarenhet av Sterlingtek batterier?
Detsamma gäller om märket som Zebramedia säljer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.