Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bästa redigeringsprogrammet
- Trådstartare trappern
- Start datum
unoengborg
Aktiv medlem
Varför inte börja med att leka med vad CS6 som du redan har kan klara. Det är naturligtvis långt ifrån det program som du kan göra mest med, men om du just börjat filma kanske det innehåller lagom mycket att börja med.
bikeman
Avslutat medlemskap
Här en länk till tidigare tråd om ämnet
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=126221
Lycka till!
Lycka till!
ehrsa
Aktiv medlem
Hmm..
4 år gammal tråd.. Antar att det hänt en del sen dess..?
Även om inte jag kan tillföra nått.
Mvh!
Här en länk till tidigare tråd om ämnet
Lycka till!
Mvh!
Erik Schalin
Aktiv medlem
Adobe Premiere Pro
Final Cut Pro
Sony Vegas (tror det finns flera versioner eller är de påbyggbara du får luska lite)
Pinnacle Studio
Adodes Premiere är väl billigt men jag har inte hört ngt direkt gott om det.
Sen finns det väl en del gratisprogram men jag har aldrig sett en film som inte har strulat.
Hört att Google har ngt enkelt som skall fungera hyfsat.
Final Cut Pro
Sony Vegas (tror det finns flera versioner eller är de påbyggbara du får luska lite)
Pinnacle Studio
Adodes Premiere är väl billigt men jag har inte hört ngt direkt gott om det.
Sen finns det väl en del gratisprogram men jag har aldrig sett en film som inte har strulat.
Hört att Google har ngt enkelt som skall fungera hyfsat.
bikeman
Avslutat medlemskap
Mvh!
Självfallet har ju programmen uppdaterats, men tråden är ju inte sämre för det.
AWid
Aktiv medlem
Tack för svar skall börja pilla med det i cs6 får vi se hur det går! Som alltid så finns det ju alltid en massa olika gratisprogram men man får ju för det mesta det man betalar för så är det ju med kameror också.
Sök på "film editing CS6" på youtube så hittar du en hel del att botanisera bland.
Lycka till!
Erik Schalin
Aktiv medlem
JA tveklöst
När du sedan gjort de kurser du vill o har fått din kunskap så är det bara att sluta prenumerera.
Men vad heter kursen du är intresserad av?
När du sedan gjort de kurser du vill o har fått din kunskap så är det bara att sluta prenumerera.
Men vad heter kursen du är intresserad av?
trappern
Aktiv medlem
Kursen heter "video i photoshop CS6-CC" är ju för den senaste med Creativ Cloud men jag kollade lite på deras trailer och jag har videoredigering i mitt cs6 kanske inte så avancerat som creativ cloud Det går tydligen inte att uppgradera CS6 verkar som Photoshop inte säljs längre det är bara prenumeration som gäller nu.
AWid
Aktiv medlem
Jag är rätt säker på att det inte är någon skillnad på filmredigeringsdelen i "gamla" CS6 som du har och CS6-CC.Kursen heter "video i photoshop CS6-CC" är ju för den senaste med Creativ Cloud men jag kollade lite på deras trailer och jag har videoredigering i mitt cs6 kanske inte så avancerat som creativ cloud Det går tydligen inte att uppgradera CS6 verkar som Photoshop inte säljs längre det är bara prenumeration som gäller nu.
Taz_1999
Aktiv medlem
Ett program med många år på nacken (aktuell version är 12), är Lightworks.
Det roliga med det är att det finns för tre plattformar (Windows, Mac och Linux) och ser likadant ut på alla tre. Vilket gör det idealiskt i vissa sammanhang då det mig veterligen är det enda programmet som har det. (Macversionen är i beta).
Många professionella filmredigerare föredrar det arbetsflöde som finns i Lightworks och ett antal Oscarsvinnande filmer är redigerade i Lightworks. De har även en bra modell för samarbete där flera redigerare kan jobba med samma material över nätverket.
Läs mera här, tanka hem trialversioner, kolla på videofilmerna:
LIGHTWORKS
http://www.lwks.com
Kostar drygt 2000 SEK att köpa, ett års prenumeration istället kostar ca 600 SEK och en månads prenumeration kostar ca 60 SEK.
Jag håller på att lära mig detta men har tyvärr inte kommit så långt.
Det roliga med det är att det finns för tre plattformar (Windows, Mac och Linux) och ser likadant ut på alla tre. Vilket gör det idealiskt i vissa sammanhang då det mig veterligen är det enda programmet som har det. (Macversionen är i beta).
Många professionella filmredigerare föredrar det arbetsflöde som finns i Lightworks och ett antal Oscarsvinnande filmer är redigerade i Lightworks. De har även en bra modell för samarbete där flera redigerare kan jobba med samma material över nätverket.
Läs mera här, tanka hem trialversioner, kolla på videofilmerna:
LIGHTWORKS
http://www.lwks.com
Kostar drygt 2000 SEK att köpa, ett års prenumeration istället kostar ca 600 SEK och en månads prenumeration kostar ca 60 SEK.
Jag håller på att lära mig detta men har tyvärr inte kommit så långt.