Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bästa objektivet för resa till Minolta 5d?
- Trådstartare Pepino
- Start datum
millimeter
Aktiv medlem
Pepino skrev:
Funderar på att skaffa ett nytt objektiv till min kamera. Reser mycket och vill inte släpa runt på flera olika objektiv. Kan du rekommendera något som funkar allround och som ligger i prisklassen upp till 4000?
Beror på vad du fotar. Personligen skulle jag klara mig fint med en 18-50-zoom eller så. (Sigma har ju en 18-50/2.8 som sägs vara bra. Kanske är för dyr dock.)
Sen finns ju typ 18-200-zoomar (Tamron?) om man vill ha lite tele.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Pontus Johansson (Pepino) skrev:
Funderar på att skaffa ett nytt objektiv till min kamera. Reser mycket och vill inte släpa runt på flera olika objektiv. Kan du rekommendera något som funkar allround och som ligger i prisklassen upp till 4000?
Hej Pontus! Jag använder ofta en kombinasion av Tamron 18-75 Di 2.8 och Kenko 1.4X Pro. Da har jag ett super ljusstarkt obj. ideelt for bl.a portrett; och 170mm (effektiv) tele. Detta, tycker jag är bettre enn "långzoomarna" som ofta har AF-hunting i svakt ljus.
mvh Erik
Hej Pontus! Jag använder ofta en kombinasion av Tamron 18-75 Di 2.8 och Kenko 1.4X Pro. Da har jag ett super ljusstarkt obj. ideelt for bl.a portrett; och 170mm (effektiv) tele. Detta, tycker jag är bettre enn "långzoomarna" som ofta har AF-hunting i svakt ljus.
mvh Erik
matti hiltunen
Aktiv medlem
Jag har funderat att köpa Tamrons nya
af 55-200mm 4-5.6 DI II macro. Närgränsen
0.95m lär funka över hela brännvidden !
Ordentligt anticootad lättviktare.
Jag har dock inte hittat några uttömmande recensioner från experter ännu. Pris ca 1800 hemskickat
af 55-200mm 4-5.6 DI II macro. Närgränsen
0.95m lär funka över hela brännvidden !
Ordentligt anticootad lättviktare.
Jag har dock inte hittat några uttömmande recensioner från experter ännu. Pris ca 1800 hemskickat
jorgen.hubner
Aktiv medlem
Re: Re: Bästa objektivet för resa till Minolta 5d?
Finns det ett Tamron 18-75?
/Jörgen
fujicanon skrev:
Pontus Johansson (Pepino) skrev:
mvh Erik
/Jörgen
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Bästa objektivet för resa till Minolta 5d?
mvh Erik J
Nei Jörgen; det finns inte. Sorry för tryckleifen, 28-75 borde det ha varit.jorgen.hubner skrev:
/Jörgen
mvh Erik J
jorgen.hubner
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Bästa objektivet för resa till Minolta 5d?
OK, annars hade det varit rätt lockande, 28 mm blir i mitt tycke lite snävt på en APS-C sensor.
/Jörgen
fujicanon skrev:
Nei Jörgen; det finns inte. Sorry för tryckleifen, 28-75 borde det ha varit.
mvh Erik J
OK, annars hade det varit rätt lockande, 28 mm blir i mitt tycke lite snävt på en APS-C sensor.
/Jörgen
wilderbeast
Aktiv medlem
Jag kan verkligen rekommendera Sigmas 18-125 som täcker in mycket och som är mycket bra. Objektivet kostar bara 2695:- på Cyberphoto.
http://www.cyberphoto.se/sigma/18-125.php
// Conny
http://www.cyberphoto.se/sigma/18-125.php
// Conny