Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa objektiv för bröllopsfoto till 5D II, rekommendera gärna...

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Har min 5D II som jag är SUPER nöjd med. Ni som fotat lite bröllop, vilket objektiv gillar / tycker ni är bäst för det ändamålet?
Skriv även varför ni tycker det är bäst....

Ha 24-105/4 som grund och komplettera med en 85/1,8 för porträtt med kort skärpedjup och när det är mörkt i kyrka och på festen.

Sen en 70-200/2,8 IS för bilder på längre håll.

Det är i stort sett det jag använder även om jag kör med en 85/1,2 istället för 85/1,8.

Ha 24-105/4 som grund och komplettera med en 85/1,8 för porträtt med kort skärpedjup och när det är mörkt i kyrka och på festen.

Sen en 70-200/2,8 IS för bilder på längre håll.

Det är i stort sett det jag använder även om jag kör med en 85/1,2 istället för 85/1,8.

Håller med om 24-105 och 70-200. Med de två kommer man långt. Jag kompletterar gärna med en fast 14 eller en17-40 i 17-läget för att ta någon bild med hela kyrkans insida och en hel middagssittning.

ANNONS