Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa kompaktkameran runt 1500:-

Produkter
(logga in för att koppla)

pakkan

Medlem
Hej
Jag är nybörjare inom fotoområdet och leter en kompaktkamera.
När jag började leta kamera märkte jag att det fanns väldigt mycket att välja på.
Därför valde jag att bli medlem här för det verkar finnas kunnigt folk här :)

Jag undrar då vilken som är de bästa kompaktkameran för runt 1500:- enligt er?

Mvh
 
Hej
Jag är nybörjare inom fotoområdet och leter en kompaktkamera.
När jag började leta kamera märkte jag att det fanns väldigt mycket att välja på.
Därför valde jag att bli medlem här för det verkar finnas kunnigt folk här :)

Jag undrar då vilken som är de bästa kompaktkameran för runt 1500:- enligt er?

Mvh

Nu är jag ingen expert på foto men jag har iaf. en liten erfarenhet av kompaktkameror.
Canon Ixus ger mkt kamera för pengarna enligt mig. Då du har en relativt tight budget så skulle jag rekommendera en Canon Ixus 95 som kostar ~1000-1300:- inkl frakt.

Har själv en IXUS 850 och är mkt nöjd med den. Nu vet jag inte hur 95:an är men min 850 ger helt ok bilder upp till ISO400, därefter så börjar bruset framträda allt för mkt. men så är det nog på de flesta kompaktkamerorna.

Här kan du se lite testbilder med den: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=Ixus95gra
Där kan du se hur pass bra den presterar med olika inst.

Lycka till med köpet! Hoppas att mitt inlägg gav lite hjälp på traven :)
 
"Bästa kameran" för alla syften är något som helt enkelt inte finns.