Annons

Bästa kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

interpix

Aktiv medlem
Tidskriften Wired valde Pentax K100D som årets bästa bästa DSLR.

"The Best Gadgets and Gizmos on the Planet 2007". Low and behold, the K100D was rated the "Best of Test" in the Digital SLR category. Other cameras reviewed were the Canon EOS 30D, Nikon D200, Olympus EVOLT E-330 and the Sony Alpha A100. Despite the wide range of models, features and price points, Wired picked the K100D by saying "Pentax's retro-cool K100D offers professional single-lens reflex quality at a price any photographer can afford."

Mer finns att läsa i novembernummret för den som vill.

papi skrev:
Tidskriften Wired valde Pentax K100D som årets bästa bästa DSLR.

"The Best Gadgets and Gizmos on the Planet 2007". Low and behold, the K100D was rated the "Best of Test" in the Digital SLR category. Other cameras reviewed were the Canon EOS 30D, Nikon D200, Olympus EVOLT E-330 and the Sony Alpha A100. Despite the wide range of models, features and price points, Wired picked the K100D by saying "Pentax's retro-cool K100D offers professional single-lens reflex quality at a price any photographer can afford."

Mer finns att läsa i novembernummret för den som vill.

Misstänker... ;)
och tror.. ;)
att allt ändå är en smaksak.. ;) ;)

"Allt finns i betraktarens ögon"!

Men kul för Pentax/tillverkaren! :)

"Har jag vetat länge..."

Kamera & Bild sa bästa kameran för pengarna.

Vad jag förstår vägde Wired in priset också och då är det väl inget snack om saken ;)

Re: Re: Bästa kameran

Benganbus skrev:
Misstänker... ;)
och tror.. ;)
att allt ändå är en smaksak.. ;) ;)

Inte alls :)

Som Peter är inne på så viktades såväl pris som storlek men jag skulle tro att SR också gav höga poäng.I den här testen var Pentax stabilisering tom lite vassare än Sonyns.

det fick bli en k100d, har övertid att ta ut så jag tar köpet genom jobbet,, nu är det de jobbiga dagar att vänta innan den kommer :/

hehe,,,va, är du missnöjd med den eller !?
tog kittet med 200 objektivet...momsfritt och så betalar chefen av bruttolönen så jag kommer förvisso undan billigt ändå...

Nej, jättenöjd. Har bara så galet mycket att göra för tillfället och några månader framåt så jag har inte/kommer inte hinna fota så säljer kameran så länge.

Blir kanske en K10d nån gång i början av nästa år då jag ska utomlands.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar