Annons

Bästa framkallning?

Produkter
(logga in för att koppla)

maroon

Medlem
Nu är vi nygifta och har nio rullar som ska framkallas. Tjejen som har fotat oss tyckte vi skulle framkalla med kodak. (Det är kodakfilm) Vi har tyvärr ingen butik i närheten med kodak. Ska vi våga skicka filmerna med posten eller ska vi välja fuji istället som vi har här i stan? Eller har ni andra tips?
Vi har 400 digitala bilder också. Vilket labb rekommenderar ni till dem?

Snälla! Snabba och kloka råd vill jag ha;-) Man är ju sååå nyfiken på bilderna!
 
Jag har alltid försökt hålla på regeln om samma labb som märket på filmen. I det här fallet är väl bilderna rätt viktiga och både ni och tjejen som har tagit dem har arbetat hårt för att de ska bli så bra som möjligt, varför då ta några snabba genvägar nu på slutet? Måste du skicka dem så skicka flera sändningar. Skulle ett kuvert gå sönder eller komma bort så har du fler.
 
Jag skulle inte använda nåt minilabb som finns i trakten, utan helt klart köra med ett proffslabb.
Vad proffslabbet kör med för prylar spelar ingen roll sen, så länge som dom är seriösa med framkallningen.

För digitalbilder finns det många alternativ, jag skulle välja nåt ställe där man kan skicka in sina bilder via nätet.
Crimson brukar funka bra för folk.
http://www.frontweb.se/kampanj/

/Henri
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.